صدای درخت‌ها درنمایشگاه به گوش می‌‌رسد

صدای درخت‌ها درنمایشگاه به گوش می‌‌رسد

به گزارش پایگاه خبری گلونی، حسین عبدی درباره این اثر اظهار داشت: این مجموعه که با قریب به ۶۰شعر همراه است  از سال ۷۶ تا ۹۱ سروده شده‌اند که اغلب با موضوعات آیینی، انقلاب و دفاع مقدس و اجتماعی هستند.

وی ادامه داد: شعرها بیشتر در قالب کلاسیک و در غزل، مثنوی و رباعی گفته شده‌اند. این اثر در واقع دومین مجوعه شعر من  بعد از کتاب شعر «صدای بومی یک مرد» است که هر دو آنها برای گروه سنی بزرگسالان سروده شده اند که به نظرم این مجموعه اخیر «صدای بوم یک مرد» دارای پختگی است زیرا در «صدای بوم یک مرد» که سرودهای من در سالهای ۶۵-۷۲است بیشتر شعرها تحت تاثیر هیجانات دوران جوانی بوده‌اند.

صدای درخت‌ها درنمایشگاه به گوش می‌‌رسد

عبدی درباره عنوان کتاب گفت: عنوان «صدای درخت‌ها» یکی از غزلیات این کتاب هم است که باید بگوییم عصاره‌ تمام آن چیزی است که در این اثر مدنظرم بوده است. این غزل دارای مضمون خداجویی و توحیدی است.

این شاعر همچنین به تفاوت‌های شعر کودک و بزرگسال اشاره داشت و گفت: از آنجایی که من در حوزه شعر کودک و نوجوان نیز فعال هستم، احساس می‌‌کنم شعر کودک بسیار دشوارتر است زیرا علاوه بر اینکه شعر کودک علاوه بر این که  باید تمام ویژگی‌ها و معیارهای شعری را داشته باشد با معضلاتی چون دایره واژگان محدودی،شناخت دنیای کودک و نوجوان و…همراه است.

تاریخ نمایشگاه‌ها با تاریخ بازرگانی و داد و ستد بشر در پیوند است. بازارهای مکاره از ۶۰۰۰ سال پیش وجود داشته‌است. فنیقیها به عنوان بزرگترین بازرگانان زمان خود نخستین نمایشگاه‌ها را در ۲۸۰۰ سال پیش از میلاد برپا کردند. فنیقی‌ها کالاهای جورواجور خود را با کشتی به سرزمین‌های دیگر می‌برند و در آنجا به نمایش می‌گذاشتند. با دگرگونی‌های دوران نوزایی و انقلاب صنعتی نیز رفته رفته نمایشگاه‌ها بهتر و بهتر برگزار شدند و به گونه رویدادهای فصلی، محلی، منطقه‌ای و جهانی خودنمایی کرد. در سال ۱۸۳۰ نمایشگاه جهانی در شهر پاریس برگزار شد که از کشورهای مختلف چهار گوشه جهان در آن شرکت کردند و در این نمایشگاه مهندس ایفل باپرچ (برج ایفل) را در میانه نمایشگاه برای نمایش قدرت و پیشرفت صنعتی فرانسه به جهانیان معرفی کرد. در سال ۱۸۷۹ میلادی در شهر سیدنی استرالیا و در سال ۱۸۸۰ میلادی در شهر ملبورن نمایشگاه جهانی برپا شد. در آن زمان از عمر شهر ملبورن فقط پنجاه سال گذشته بود. از این دو نمایشگاه ۴ میلیون نفر دیدن کردند که برای کشور جوانی مانند استرالیا رقمی بسیار موفقیت‌آمیز بود. در سال‌های دیگر نمایشگاه‌های متعدد دیگری نیز بر پا شدند که از جمله آنان می‌توان به نمایشگاه جهانی در کشور آمریکا، انگلیس، ژاپن و غیره … اشاره کرد.

پایان پیام

منبع: سوره مهر

 

کد خبر : 42046 ساعت خبر : 0:35 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=42046
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات