نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری در لرستان

نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری در لرستان

نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری در لرستان اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی رئیس ستاد انتخابات استان گفت:  باپایان شمارش آراء انتخابات ریاست جمهوری نتیجه نهایی این انتخابات مشخص شد.

به گفته خجسته‌پور ۸۲۹ هزار و ۲۹۹ نفر واجد شرایط رأی دادن در این انتخابات شرکت کردند، که آقای حسن روحانی ۴۵۵ هزار و ۲۷۷ رأی، سیدابراهیم رئیسی ۳۶۳ هزار و ۳۰۰ رأی، سیدمصطفی اقا میرسلیم ۷ هزار و ۶۶۱ و سیدمصطفی هاشمی‌طباء با ۳ هزار و ۳۲۴ رأی  را کسب کردند.

در لرستان یک میلیون و ۴۳۳ هزار و ۶۰۹ نفر واجد شرایط رأی دادن هستند.

نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری در لرستان

استان لرستان از استان‌های غربی ایران است. این استان ۲۸۳۰۸ کیلومتر مربع مساحت و بیش از یک میلیون و ۷۶۰ هزار نفر جمعیت دارد. نرخ بیکاری در لرستان با ۲۰٫۲ درصد بالاترین نرخ بیکاری در ایران است. این استان سیزدهمین استان کشور از نظر جمعیت می‌باشد و یکی از استان‌های پرجمعیت ایران به‌شمار می‌رود. خرم‌آباد مرکز استان است. طبق آمار سال ۱۳۸۵، خرم‌آباد بیستمین شهر بزرگ کشور است.

لرستان سرزمینی کوهستانی است و غیر از چند دشت محدود، سراسر آن را کوه‌های زاگرس پوشانده‌است. اشترانکوه با ۴۱۵۰ متر ارتفاع بلندترین نقطه استان واقع در حدفاصل شهرستان‌های دورود، ازنا و الیگودرز و پست‌ترین نقطه آن در جنوبی‌ترین ناحیه استان واقع شده و حدود ۵۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد

پایان پیام

کد خبر : 42860 ساعت خبر : 9:21 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=42860
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات