کاهش ۵۷درصدی آتش‌سوزی در مناطق حفاظت‌شده لرستان

کاهش ۵۷درصدی آتش‌سوزی در مناطق حفاظت‌شده لرستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: سال گذشته در مناطق تحت حفاظت لرستان ۵۷ درصد کاهش آتش‎سوزی داشتیم.

به گزارش پایگاه خبری گلونی مهرداد فتحی بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا درباره آخرین تمهیدات محیط زیست استان در راستای جلوگیری از آتش‌سوزی‌ منابع طبیعی و جنگل‌های استان، اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن فصل گرما محیط زیست استان اقدامات پیشگیرانه درخصوص کاهش آتش‌سوزی جنگل‌ها و منابع طبیعی را در دستورکار قرار داده است.

وی اضافه کرد: امسال برای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی بالگرد دائمی مستقر خواهیم کرد.

فتحی بیرانوند افزود: سال گذشته با توجه به تمهیداتی که برای جلوگیری از آتش‌سوزی در مراتع استان انجام شد، ۵۷ درصد کاهش آتش‌سوزی را در مناطق تحت حفاظت و مدیریت شاهد بودیم.

کاهش ۵۷درصدی آتش‌سوزی در مناطق حفاظت‌شده لرستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان خاطرنشان کرد: ۱۵ درصد از مناطق لرستان در حوزه مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست است. با توجه به فرارسیدن فصل گرما و حضور گردشگران در مراتع و دامان طبیعت احتمال وقوع آتش‌سوزی وجود دارد.

فتحی بیرانوند گفت: جنگل‌های زاگرس از منابع مهم و مورد توجه کشور هستند و از جمله خدمات جنگل می‌توان به جلوگیری از فرسایش خاک، جلوگیری از رانش زمین، تولید منابع آب شیرین، تنفس طبیعی در کره زمین، جاذب گازهای گلخانه‌ای، گردشگری و تاثیرات آن برروح و روان اشاره کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان ادامه داد: برای مقابله با آتش‌سوزی‌های صورت گرفته در جنگل‌های استان جهت آمادگی و هماهنگی بیشتر با سایر دستگاه‎ها  مانورهایی را برگزار کردیم.

پایان پیام

کد خبر : 42732 ساعت خبر : 12:19 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=42732
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات