انتقال آب، چهارمحال و بختیاری را وارد بحران کرده است

انتقال آب، چهارمحال و بختیاری را وارد بحران کرده است

‌مدیر آب، خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: وضعیت دشت‌های چهارمحال و بختیاری بحرانی است و انتقال آب از این استان باید تعدیل شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی و به نقل از ایسنا، سیدطاهر نوربخش در نشست مدیرکل و معاونین جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با استاندار، اظهار کرد: هم اکنون خشکسالی گریبان‌گیر استان و کشور شده و متأسفانه نگاه استان‌های دیگر به منابع آبی این استان طمع کارانه است.

مدیر آب، خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: وضعیت دشت‌های چهارمحال و بختیاری بحرانی است و انتقال آب از این استان باید تعدیل شود.

وی نگاه طمع کارانه استان‌های دیگر به منابع آبی چهارمحال و بختیاری را ناشی از برخی حرف‌های غیراصولی و غیر علمی برخی کارشناسان استان دانست و گفت: باید اطلاع‌رسانی‌ها دقیق و کارشناسی باشد و به بدنه وزارت نیرو منتقل شود.

نوربخش اظهار کرد: در حال حاضر ۹ واحد دامپروری در چهارمحال و بختیاری وجود دارد اما جوانان جویای کار تمایلی به کار در این بخش‌ها ندارند و این بی‌انگیزگی موجب کمبود نیروی کار در این بخش شده است.

مدیر آب، خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره  اینکه ۷۰۰ حلقه چاه در دشت شهرکرد وجود دارد، تصریح کرد: متأسفانه میزان برداشت از آورد آب از این چاه‌ها بیشتر است و نیاز به راهکاری اساسی است.

وی خاطرنشان کرد: عملکرد مجموعه جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در توسعه باغات، کشت زعفران و گل محمدی طی سال‌های اخیر مطلوب بود.

آب یکی از مواد مایع و فراوان‌ترین مادهٔ مرکب بر روی سطح کره زمین و بستر اولیه حیات به شکل شناخت امروزی آن است و جستجوی حیات بر روی دیگر سیارات بر اساس وجود آب مایع است.

پایان پیام

کد خبر : 44406 ساعت خبر : 5:58 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=44406
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات