ایران و سازمان ملل برنامه مقابله با ریزگردها را اجرا می‌کنند

ایران و سازمان ملل برنامه مقابله با ریزگردها را اجرا می‌کنند

نماینده مقیم برنامه توسعه سازمان ملل متحد گفت: برای کنترل ریزگردها بزودی برنامه جدیدی از سوی ‘برنامه پیشرفت و توسعه ملل متحد’ ( UNDP)، وزارت امور خارجه، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان جنگل ها اجرایی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایرنا، گری لوییس روز شنبه در مراسم روز جهانی مقابله با پدیده بیابان‌زایی که در محل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور برگزار شد، درباره پددیده ریزگردها افزود: این مشارکت نشان می‌دهد که ایران در سطح دنیا به چه میزان در حل مشکل ریزگردها عزم جدی دارد.

وی اظهارداشت: البته این موضوع مختص ایران نیست بلکه کشورهای دیگر می‌توانند اقداماتی که ایران انجام داده را بازدید و در کشورهای خود عملیاتی کنند.

وی تصریح کرد: این برنامه جدید برای کنترل ریزگردها که بزودی اجرایی می‌شود نشان می‌دهد که راه حل‌های زیادی در ایران و منطقه قابلیت عملیاتی شدن را دارد.

ایران و سازمان ملل برنامه مقابله با ریزگردها را اجرا می‌کنند

وی، درباره امضای تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان توسعه ملل متحد ( UNDP) درخصوص مقابله با بیابان‌زایی گفت: در اجرای این پروژه سعی در احیای پوشش گیاهی اراضی تخریب شده (کاشت گیاهان و بذر و تنظیم مدیریت آب و زمین)، توانمندی جوامع محلی و مشارکت آنان از طریق صندوق‌های خرد و ایجاد کمیته‌های توسعه روستایی (احیای پوشش گیاهی مناطق روستایی و توسعه محلی) و توسعه پروژه داریم.

وی با بیان این که امروز پروژه ‘ترسیب کربن’ که طی ۱۰ سال گذشته موفق بوده در ایران در حال اجراست گفت: این پروژه مهم در ۲۰ استان کشور در دست اجراست و همچنین در پنج پایلوت جدید با کمک برنامه پیشرفت و توسعه ملل متحد یا UNDP و سازمان جنگل‌ها توسعه می‌یابد.

به گفته لوییس، با توجه به وضعیت توسعه یافتگی ایران که در دنیا جز کشورهای با درآمد متوسط رو به بالا طبقه‌بندی می‌شود، بخش عمده منابع مالی این پروژه توسط خود دولت تامین می‌شود.

وی با اشاره به این که برنامه پیشرفت و توسعه سازمان ملل متحد ( UNDP )تنها بخش ناچیزی از این منابع مالی را تامین می‌کند ادامه داد: این بدان معناست که معادل ریالی ۷٫۶ دهم میلیون دلار توسط دولت ایران و حدود ۳۸۰ هزار دلار معادل پنج درصد توسط UNDP تامین می‌شود.

پایان پیام

کد خبر : 44928 ساعت خبر : 1:39 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=44928
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات