بازگشت شش قلاده پلنگ به منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه

بازگشت شش قلاده پلنگ به منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه

به گزارش پایگاه خبری گلونی، احمد گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه لرستان، در رابطه با جاده‌کشی در بالادست  اشترانکوه حوزه الیگودرز اظهار کرد: طبق تقسیمات کشوری و حوزه جغرافیایی در آمایش هر سرزمین، تقسیماتی تعریف شده است.

وی اضافه کرد: در همین راستا از بالادست منطقه اشترانکوه و از ابتدای منطقه جاده شول‌آباد، دوراهی مورزرین به سمت منطقه اشترانکوه تا منطقه‌ای به طول ده کیلومتر که به دو آب خلیل خان یا اصطلاحاً آسیاب خلیل خانی معروف است جز حوزه  منطقه حفاظت‌شده نیست.

گودرزی با بیان اینکه نقشه‌های این منطقه کاملاً مشخص است، افزود: البته از آسیاب قدیمی یا دوآب خلیل خان به طول هفت کیلومتر، زون سپر و یا بافر را داریم واز آنجا تا ابتدای حوزه امن منطقه معروف به تاپله هم پنج تا شش کیلو متر را داریم که طبق اصل ۵۰ قانون اساسی هیچ کسی حق دخل و تصرف را در آن ندارد.

مسئول منطقه حفاظت شده اشترانکوه خاطرنشان کرد: تاکنون اجازه ورود و تخریب به هیچ ارگان و یا شخص حقیقی و حقوقی داده نشده و افراد می‌توانند از نزدیک مشاهده کنند.

بازگشت شش قلاده پلنگ به منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه

وی ادامه داد: در نهایت دقت با هرگونه صید، شکار و تخریب محیط زیست مبارزه کرده و با این اصل که حفظ محیط زیست بر همگان واجب است، کار می‌کنیم.

گودرزی با بیان اینکه این میراث متعلق به همه است، گفت: تاکنون هیچ ارگانی از مرز منطقه در حوزه الیگودرز، ضربه‌گیری را ازدوآب خلیل خان تا حوزه امن وارد منطقه نکرده است که البته امسال طی یکماه گذشته یک واحد اتاقک پیش ساخته توسط اداره کل تهیه و در مرز منطقه امن مستقر شده است.

پایان پیام

کد خبر : 44112 ساعت خبر : 10:57 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=44112
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات