برخورد سلیقگی با موسیقی در رادیو

برخورد سلیقگی با موسیقی در رادیو

به گزارش پایگاه خبری گلونی پایبندی بی قید و شرط به کهن الگوهای ساختاری در حوزه‌ی برنامه‌سازی و عدم به روزرسانی این ساختارها و تطبیق ندادنشان با الگوی زندگی امروز برای رسانه تبدیل به یک بحران بزرگ شده است. بحرانی که نه تنها دامن مدیران رسانه‌ای را گرفته بلکه برنامه‌سازان صدا و سیما را هم که لاجرم جزئی از این چرخه‌ی تولید محتوی هستند را نیز درگیر خود کرده است و همین موضوع باعث فاصله گرفتن مخاطبان از رسانه شده است.
عدم پرداختن به موضوع‌های جاری در بطن جامعه، فاصله گرفتن از مخاطبان خاص، پرهیز از طرح مشکلات مردم و ارائه‌ی راهکارهای سلیقه‌ای را نیز باید به موارد فوق اضافه کرد و در مجموع رسید به یک رسانه‌ی منفعل که فقط قصد دارد باشد و بگوید که هستم اما در واقع ما با یک بیمار مرگ مغزی مواجهیم. بیماری که درکی نسبت به شرایط اطراف خود ندارد و با دستگاه نفس می‌کشد. کافی‌ست سیم برق دستگاه را بکشید. آن وقت همه چیز تمام می‌شود.
این حال این روزهای رسانه است . خواه این رسانه صدا باشد یا سیما . روزنامه باشد یا سایت. فرقی نمی‌کند. عدم تزریق اندیشه در لایه‌های مختلف و حرکت نکردن با سیستم‌های روز دنیا چنین بلایی بر سر ما آورده که حتی از دست‌آوردهای بومی خودمان هم نمی‌توانیم استفاده‌ی صحیحی بکنیم.

برخورد سلیقگی با موسیقی در رادیو

به عنوان مثال در حوزه‌ی رادیو که ترکیبی ست از کلام و موسیقی و اگر هر یک را از آن بگیریم یک جای ماجرا لنگ خواهد زد اولین سوالی که پیش می‌آید این خواهد بود که رادیو چقدر در حوزه‌ی به روز رسانی آرشیو موسیقی اش فعال بوده است!؟ چه تعداد از آثار تولید شده در بازار موسیقی به گوش مخاطبان این رسانه‌ی پیر می‌رسد؟ مردم تا چه اندازه نیاز موسیقایی خود را از طریق رادیو برآورده می‌سازند؟
جواب این سوال‌ها شاید در بدبینانه ترین حالتش عددی نزدیک به صفر باشد.
برخورد سلیقه‌ای با موسیقی با فکر این که آثاری که از رادیو پخش می‌شوند باید فاخر باشند بدون داشتن متر و معایر منطقی از طرفی و عدم همکاری صدا و سیما با مشاهیر و بزرگان موسیقی باز هم به دلایل کاملا سلیقه ای از طرف دیگر و تعداد بالای ارگان‌های نظارتی در حوزه‌ی موسیقی بر سازمان صدا و سیما این نهاد را به یک جریان منفعل با رویکرد نمی‌دانم چه تبدیل کرده است که مخاطبان نسل جوان خود را یک به یک دارد از دست می‌دهد.
اضافه کنید به این موضوع حذف عنوان سردبیری را از چارت برنامه‌سازی رادیو که عملا تولید محتوی را در برنامه‌های معاونت صدا به صفر رسانده است.
یادمان نرود که دنیا آنقدرها هم که ما فکر می‌کنیم بزرگ نیست.

پایان پیام

 

کد خبر : 43550 ساعت خبر : 8:35 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=43550
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات