تکذیب خبر ابتلای ۴ نفر به تب کریمه کنگو در الیگودرز

تکذیب خبر ابتلای ۴ نفر به تب کریمه کنگو در الیگودرز

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: خبر ابتلای ۴ نفر به تب کریمه کنگو در شهرستان الیگودرز به هیچ وجه صحت ندارد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی محمدمهدی گویا افزود: چنانچه مواردی از این بیماری در کشور مشاهده شود مطابق معمول به طور منظم توسط وزارت بهداشت اعلام می‌شود.

وی گفت: همه موارد مشکوک به این بیماری نمونه گیری شده و ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت تشخیص قطعی آن اعلام می‌شود و در شهرستان الیگودرز همه موارد مشکوک، آزمایش شده که همگی منفی بود.

دو روز پیش، محمد خدابخشی، نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای سلامت این شهرستان گفته بود: آلوده شدن ۴ نفر به تب کریمه کنگو در الیگودرز، نشان می‌دهد؛ اقدامات خوبی تاکنون صورت نگرفته است.

تکذیب خبر ابتلای ۴ نفر به تب کریمه کنگو در الیگودرز

اَلیگودَرز مرکز شهرستان الیگودرز و در شرق استان لرستان و با جمعیت ۹۰٬۷۹۹ در سال ۱۳۹۵ بعد از خرم‌آباد، بروجرد و دورود و کوهدشتپنجمین شهر پرجمعیت لرستان است. شهر الیگودرز در دامنه کوهستانی و با آب و هوایی سرد در زمستان و مطلوب و معتدل در بهار و تابستان شرق استان لرستان است؛ همچنین، از شهرهای مرتفع و مناطق سردسیر ایران است.

دیرینگی آن به بیش از ۷۰۰ سال می‌رسد. الیگودرز در گذشته از چهار محلهٔ ورزندان، مجیان، ده تیرانی و ده محمدرضا تشکیل شده بود هرچند که توسعه اخیر شهر این مرز بندی را نامحسوس کرده‌است. این شهر از سال ۱۳۳۹ دارای نماینده در مجلس شورای ملی می‌باشد.

پایان پیام

کد خبر : 44692 ساعت خبر : 4:52 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=44692
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات