جایزه ادبی ابراهیم یونسی برگزار می‌شود

جایزه ادبی ابراهیم یونسی برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری گلونی، به پاس احترام و قدردانی از تلاش‌های «ابراهیم یونسی» نویسنده و مترجم فقید کُرد، اولین جایزه ادبی او در زادگاهش شهرستان بانه برپا می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند در بخش‌های شعر، رمان، داستان و ترجمه در اولین جایزه ادبی «ابراهیم یونسی» شرکت کنند.

بیان عزیزی یکی از عوامل برگزاری این جایزه اظهار کرد: کسانی که مایل هستند در این جایزه ادبی شرکت کنند می‌توانند آثار خود را در چهار نسخه به دبیرخانه جشنواره به آدرس بانه، کدپستی ۱۵۱ ارسال کنند. تمامی آثار توسط ۲۰ داور مورد مطالعه و بررسی قرار خواهد گرفت و در پایان از کتاب‌های برتر با هدایایی نقدی تجلیل به عمل خواهد آمد.

او خاطرنشان کرد: اختتامیه جایزه ادبی «ابراهیم یونسی» در سال‌روز درگذشت وی در ۱۹ بهمن‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.

جایزه ادبی ابراهیم یونسی برگزار می‌شود

همچنین تمامی آثار باید به زبان کُردی سورانی نوشته شده باشد و کتاب‌هایی که از طریق ایمیل ارسال شوند مورد بررسی قرار نخواهند گرفت.

بابک رستم‌پور، شهردار بانه، نیز در نشست خبری اولین جایزه ادبی «ابراهیم یونسی» که در کافه کتاب کال سنندج برگزار شد، برگزاری این جایزه را گامی در راستای حمایت از فرهنگ کُردی دانست و اظهار کرد: امیدواریم با راه‌اندازی و حمایت کردن از جایزه ادبی «ابراهیم یونسی» گامی موثر در راستای فرهنگ کُرد برداشته باشیم.

او افزود: باید فضای فرهنگی استان و شهرستان‌ها را تقویت کنیم زیرا این مهم برای منطقه بسیار حائز اهمیت است.

شهردار بانه بیان کرد: در برپایی جایزه ادبی «ابراهیم یونسی» شهرداری و شورای شهر بانه در نقش یک حمایت‌کننده مالی حضور دارند و در بحث‌های تخصصی، کارها به استادان مجرب سپرده شده است.

او در پایان یادآور شد: امیدواریم با این حرکت پایه‌گذار حمایت از فرهنگ کُردی باشیم و در آینده شاهد برنامه‌های بیش‌تری در زمینه فرهنگ این استان باشیم.

پایان پیام

منبع: ایسنا

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

 

کد خبر : 43272 ساعت خبر : 12:27 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=43272
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات