ساخت پاسگاه محیط‌بانی تالاب بیشه دالان بروجرد

ساخت پاسگاه محیط‌بانی تالاب بیشه دالان بروجرد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد گفت: احداث پاسگاه محیط‌بانی در ارتقای حفاظت تالاب بیشه دالان است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی مصطفی مصطفی‌وند اظهار کرد: بیشه دالان بروجرد به عنوان یکی از تالاب‌های بزرگ، بکر، طبیعی و دیدنی شهرستان بروجرد هرساله به هنگام فصل کوچ پذیرای انواع پرندگان مهاجر است.

وی افزود: این تالاب در زمان خود بزرگترین تالاب استان لرستان بوده و از گذشته زیستگاه پرندگان مهاجر و گروه‌هایی از پرندگان، دوزیستان، خزندگان و پستانداران بومی بوده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد تصریح کرد: احیای تالاب بیشه دالان در سایه مدیریت و همکاری دستگاه‌ها امکان‌پذیر است و احداث پاسگاه محیط بانی در ارتقای حفاظت این منطقه مؤثر است. در صورتی که منطقه گرین هم به منطقه صید و شکار ممنوع تبدیل شود، پاسگاه محیط‌بانی برای حفاظت در این منطقه احداث می‌شود.

ساخت پاسگاه محیط‌بانی تالاب بیشه دالان بروجرد

وی بیان کرد: طی سال‌های گذشته نسبت به حریم تالاب تعرض شده که این امر موجب از دست رفتن بخشهایی از تالاب شده و کنترل درست این اکوسیستم را دشوار کرده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد خاطرنشان کرد: برای کنترل منطقه نیاز به پاسگاه محیط‌بانی احساس می‌شود که در این راستا به دنبال اخذ اعتبار برای احداث این پاسگاه در جوار تالاب بیشه دالان بروجرد هستیم. با احداث پاسگاه محیط‌بانی در تالاب بیشه دالان و ارتقای سطح حفاظت می‌توانیم کنترل بهتری بر منطقه و برخورد با افراد متخلف در حوزه تخریب تالاب و شکار و صید پرندگان مهاجر داشته باشیم.

پایان پیام

کد خبر : 44199 ساعت خبر : 1:30 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=44199
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات