مجموعه شعر یه باغ سبز کوچولو منتشر شد

مجموعه چهار جلدی « یه باغ سبز کوچولو» سرودهای شاهین رهنما برای گروه سنی خردسال است که به تازگی توسط سوره مهر منتشر شده است.

 به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از سوره مهر، «کاکل به سر»، «کلاغ سیاه»، «گاو کوچولو»، «هویجوری» عناوین این مجموعه چهار جلدی را تشکیل داده‌اند.

رهنما درباره این مجموعه اظهار داشت: این مجموعه چهار جلدی شامل چهار کاراکتر حیوانی هستند که شعرها در هر مجموعه حول این شخصیت‌ها سروده شده است.

وی ادامه داد: تلاش کردم شعرها در قالب تکرای چهارپاره نباشند، لذا تمامی این چهار مجموعه را در قالب نیمایی سروده‌ام. در اصل شعرها داستان‌های منظومی هستند که در خود هر مجموعه یک ارتباط موضوعی بین شعرها وجود دارد.

رهنما افزود: در این چهار مجلد اهتمام من بر این بوده است که بچه‌های جامعه شهری با طبیعت و محیط روستایی آشنا شوند و بتوانند فضای آن محیط را درک کنند. همچنین سعی کرده‌ام اشعاری انتخاب کنم که برای کودکان قابلیت حفظ کردن و بازی گونه داشته باشد.

این شاعرِ کودک ، نوجوان و بزرگسال  درباره دشواری ‌های سرایش اشعار برای این سه گروه سنی گفت: من در سرودن برای نوجوانان راحت ترم  و البته بیشترین جوایز ادبی را از همین کتاب‌های نوجوان کسب کرده‌ام، همچنین باید اذعان کنم که سخت‌ترین گروه سنی از دید من برای سرایش شعر را گروه سنی کودک می دانم چون معتقدم بچه‌ها از فضای بازی صرف جدا و رفته رفته وارد فضای جدید وجدی می‌شوند لذا با وسواس و احتیاط وارد شعر کودک می شوم.

در مجلد «کلاغ سیاه » از مجموعه یه باغ سبز کوچولو شاعر اینگونه سروده است:

کلاغ سیاه ناز داره

توی نوکش ساز داره

هزار تا آواز داره

چند تا رفیق تو شهر شیراز داره

چند تا تو اهواز داره

اما بازم تنها میون باغه

تنهاترین کلاغه

پایان پیام

 

کد خبر : 44215 ساعت خبر : 1:50 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=44215
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات