کتاب‌های پرفروش در هفته گذشته

کتاب‌های پرفروش در هفته گذشته

استقبال علاقه‌مندان به شعر از «زیبایی‌ات غمگینم می‌کند» سرده بهزاد عبدی، «اسکارلت دهه ۶۰» سروده سجاد افشاریان و «خاطره‌ای درونم است» سروده آلن کامینگر» این آثار را در صدر فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های حوزه شعر قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایبنا، آنا آخماتو از شاعران محبوب در  ایران است،  از سال‌ها پیش تا کنون هموار در کانون توجه مخاطب‌های کتاب بوده است. «خاطره‌ای درونم است» گزینه ۳۰ قطعه از شعرهای عاشقانه آنا آخماتوا که با ترجمه احمد پوری از نشر چشمه منتشر شده است.

بازار فروش کتاب‌های حوزه شعر در هفته گذشته با استقبال از مجموعه شعر «زیبایی ات غمگینم می کند» سروده بهزاد عبدی همراه بود. این اثر که از سوی نشر چشمه راهی بازار کتاب شده شامل چهار دفتر است؛ دفتر اول «رد پای گربه ای حامله در برف» نام دارد که شامل پانزده شعر به علاوه سه‌گانه‌ای با عنوان «بهار» است. دفتر دوم یعنی «برف شد، روی دریا نشست» را شعرهایی با لوکیشن‌ها و موتیف‌های دریایی تشکیل می‌دهد. «پرچم ما ابر بود» عنوان دفتر سوم این کتاب با مضامین جنگ و دفتر چهارم نیز «پرده‌ها مجسمه بادند» نام دارد.

همچنین مجموعه شعر «اسکارلت دهه شصت» سروده سجاد افشاریان در شمار پرفروش‌های شعر در هفته گذشته بود.

کتاب‌های پرفروش در هفته گذشته
افشاریان متولد سال ۶۴ و فعال در حوزه های تئاتر و سینماست. اما «اسکارلت دهه شصت» اولین تجربه‌ای او در حوزه سرایش شعر بوده که از سوی نشر چشمه راهی بازار کتاب شده است. او در این کتاب تلاش کرده وجوه مختلف فکر و تخیل را با زبانی ساده ارائه کند. این کتاب ۵۳ شعر را از افشاریان در بر می‌گیرد و موضوع بیشتر این شعرها مسائل و موضوع‌های ات عاشقانه است.

همچنین «هایکوهای عاشقانه» سروده آلن کامینگر با ترجمه رضی هیرمندی از نشر چشمه، «آشویتس خصوصی من» سروده حسن همایون از نشر چشمه، «آتایا» سروده علیرضا آذر از نشر نیماژ، «کتاب» سروده فاضل نظری، از نشر سوره مهر، «چتر نمی‌خواهد این هوا تو را می‌خواهد» سروده رضا کاظمی از نشر نیماژ، «مجموعه اشعار فروغ» از نشر شادان و «یک میخ به دیوار بکوب» سروده فیلیپ لارکین با ترجمه علیرضا بنی‌جامی از نشر چشمه دیگر آثار حاضر در این فهرست بودند.

ردیف عنوان نویسنده/ مترجم ناشر قیمت (تومان) درباره کتاب
۱ زیبایی‌ات غمگینم می‌کند بهزاد عبدی چشمه ۹۰۰۰ مجموعه شعری از عبدی شامل چهار دفتر با عناوین «رد پای گربه ای حامله در برف»، «برف شد، روی دریا نشست»، «پرچم ما ابر بود» و «پرده‌ها مجسمه بادند»
۲ اسکارلت دهه شصت سجاد افشاریان چشمه ۱۰۰۰۰ اولین تجربه شعری سجاد افشاریان شامل ۵۳ شعر درباره مسائل و موضوعات عاشقانه
۳ خاطره‌ای درونم است آنا آخماتوا/ احمد پوری چشمه ۸۵۰۰ گزینه ۳۰ قطعه از شعرهای عاشقانه آنا آخماتوا
۴ هایکوهای عاشقانه آلن کامینگر/ رضی هیرمندی چشمه ۱۰۰۰۰ مجموعه‌ای از عاشقانه‌های کامینگر به انتخاب و ترجمه رضی هیرمندی
۵ آشویتس خصوصی من حسن همایون چشمه ۱۴۰۰۰ مجموعه‌ای از اشعار عاشقانه و سیاسی حسن همایون در سه فصل «شکنجه‌شده‌ها»، «عاشقانه‌هایی ناتمام برای آنا» و «خرده‌روایت‌هایی از هراس و انزوا»
۶ آتایا علیرضا آذر نیماژ ۸۰۰۰ جلد ۸۲ از مجموعه پازل شعر امروز از نشر نیماژ
۷ کتاب فاضل نظری سوره مهر ۱۰۰۰۰ مجموعه‌ای شامل شامل ۴۰مورد از تازه‌ترین غزل‌های فاضل نظری درباره مفاهیمی چون عشق، زندگی، دنیا، مرگ و انسان
۸ چتر نمی‌خواهد این هوا تو را می‌خواهد رضا کاظمی نیماژ ۸۵۰۰ مجموعه ای از اشعار رضا کاظمی از مجموعه پازل شعر امروز در انتشارات نیماژ
۹ مجموعه اشعار فروغ فروغ فرخزاد شادان ۲۹۰۰۰ جموعه اشعار فروغ فرخزاد
۱۰ یک میخ به دیوار بکوب فیلیپ لارکین/ علیرضا بنی‌جامی چشمه ۹۰۰۰ این کتاب، دربردارنده شعرهایی از فیلیپ لارکین است که با ترجمه علیرضا بنی‌جامی روانه بازار کتاب شده است

این گزارش، براساس آمار فروش کتاب‌فروشی‌های شهر کتاب‌های مرکزی، ابن‌سینا،شهید بهشتی، چشمه کریمخان، چشمه آرن، افق، امیرکبیر، کتابسرای تندیس، دف، چتر، همیشه و فراموشی تنظیم شده است.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

کتاب‌های پرفروش در هفته گذشته

پایان پیام

 

کد خبر : 43017 ساعت خبر : 2:07 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=43017
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات