طوس آماده ثبت جهانی می‌شود

مدیر پایگاه میراث ‌فرهنگی طوس گفت: پس از تعیین مشاور طرح تفصیلی منطقه تاریخی و گردشگری طوس و اجرایی شدن آن و تعیین حریم طوس، برای ثبت جهانی این مجموعه اقدامات می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، احسان زهره‌وندی اظهار کرد: به دنبال آن هستیم که دست‌خطی را که مقام معظم رهبری پس از بازدید از مجموعه تاریخی و فرهنگی نیز مرقوم کردند ثبت ملی ‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: پلمب معادن و توقف تردد وسایل نقلیه سنگین در این منطقه انجام گرفت، اکنون به دنبال این نیستیم که بگوییم چه کسی این کار را انجام داد، زیرا موضوع دارای اهمیت برای ما این است که این اقدامات انجام گرفته است.

مدیر پایگاه میراث ‌فرهنگی طوس درباره نبود فضای مسقف در این مجموعه گفت: طرح‌هایی برای این مجموعه مصوبه شده است که منتظر تخصیص اعتبارات دولتی و مشارکت بخش خصوصی هستیم. روز گذشته نیز مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از این مجموعه بازدید کردند و طرح‌هایی این منطقه بررسی کردند.

وی تاکید کرد: طوس یک منطقه تاریخی و گردشگری ارزشمند است که ۴۰۰ تن از مشاهیر ایران از این منطقه برخاستند، در مرحله بعد در نظر داریم  برای حریم منظری طوس برنامه‌ریزی کنیم.

زهره‌وندی بیان کرد: باید از همه دستگاه‌ها و به ویژه دادستانی مشهد در این زمینه تشکر کرد. سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از سال ۹۴ به دنبال اجرای اقداماتی برای این منطقه تاریخی بود و به این منظور ۴۰ بار با استانداری خراسان رضوی مکاتبه کردیم که در نهایت منجر به سه مصوبه شد.

وی یادآور شد: بنیان اقداماتی که در آستانه ۱۹ تیرماه انجام گرفت را دو سال پیش گذاشتیم و سه مصوبه در شورای همتا استانداری درباره این مجموعه تاریخی و فرهنگی به تصویب رسید.

پایان پیام

کد خبر : 47391 ساعت خبر : 2:03 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=47391
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات