۱۷ افتتاحیه همراه با ۲۶ فرصت گالری‌گردی

۱۷ افتتاحیه همراه با ۲۶ فرصت گالری‌گردی

گالری‌ها و نگارخانه‌های تهران در چهارمین جمعه از فصل تابستان با افتتاح ۱۷ نمایشگاه، پذیرای علاقه‌مندان حوزه تجسمی است و کاوه آفاق خواننده هم این بار با آثار نقاشی خود از مخاطبانش میزبانی می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، تهران در چهارمین و آخرین آدینه اولین ماه تابستان، شاهد ۱۷ افتتاحیه و ادامه برگزاری ۲۶ نمایشگاه هنرهای تجسمی خواهد بود.

پس از گذران سه هفته با کیفیت، متنوع و بانشاط در تیرماه، این هفته کمی شاهد افت تعداد افتتاحیه‌ها هستیم، که البته کلید آن از هفته پیش خورده بود. هرچند تابستان زمانی چندان مناسب برای برپایی نمایشگاه نبوده است و تنها در چند سال اخیر شاهد رونق گالری‌ها در این فصل گرم و جذاب هستیم. دلیل این کاهش را می‌توان آغاز تعطیلات تابستانی گالری‌ها دانست.

این هفته همچنان نمایشگاهی از مجموعه «شیرها»ی پرویز تناولی در موزه هنرهای معاصر پذیرای علاقه‌مندان است.

خانه هنرمندان هم در هفت نگارخانه خود این روزها میزبان نمایشگاه‌های متعددی در حوزه تجسمی است.

۱۷ افتتاحیه همراه با ۲۶ فرصت گالری‌گردی

کاوه آفاق خواننده، نیز این جمعه نه با موسیقی و کنسرت بلکه با آثار نقاشی به استقبال مخاطبان و علاقه‌مندان خود می‌رود.

نمایشگاه «نی وش» با آثار نقاشی‌خط جمشید داودی خوشنویس ممتاز انجمن خوشنویسان ایران ۲۳ تیرماه تا ۳ مردادماه در فرهنگسرای ارسباران به نمایش درمی‌آید.

نمایشگاه هایی که جمعه ۲۳ تیرماه افتتاح می‌شوند، خلاف هفته‌های گذشته از تنوع و گوناگونی زیادی برخوردار نیستند و در چند هنر خلاصه شده‌اند.

طبق روال هر هفته نقاشی بیشترین افتتاحیه را به خود اختصاص داده است و پس از آن هم عکس و چاپ دستی قرار دارند. نمایشگاه‌های گروهی که در چند هفته اخیر پر تعداد ظاهر شده‌اند، این هفته با دستانی پر به گالری‌ها آمده‌اند.

در ادامه با هنرمندان، آثارشان و جزییات برگزاری نمایشگاه‌‌هایی که این جمعه افتتاح می‌شوند، بیشتر آشنا می‌شویم.

گالری آ: نمایشگاه «پروسه (مجموعه‌ اول)» با ارائه آثاری از امیر اثباتی، آراپیک باغداساریان، علی پزشک، محمد طلوعی، محمدحسین عماد، نیما مجلسی، نزار موسوی‌نیا، مهر آرا مولوی و مهدی وثوق نیا ۲۳ تیر تا سوم مرداد به تماشا در می‌آید.

این نمایشگاه بخش نخست از یک پروژه نمایشگاهی است و مجموعه دوم «پروسه» ششم تا ۱۷ مرداد ماه برگزار می‌شود.

گالری آتبین: «در باب حوّا» نمایشگاه چاپ دستی‌های ندا تولایی است که از  ۲۳  تیر تا سوم مرداد ماه به تماشا گذاشته می‌شود.

گالری آرته: نمایشگاه نقاشی‌های محمد باباکوهی با عنوان «مزرعه حیوانات» ٢٣ تیر افتتاح می‌شود. این نمایشگاه تا اول مرداد میزبان علاقه‌مندان به نقاشی است.

گالری آریا: نمایشگاه انفرادی عکس سونالیکا وکیلی با عنوان «اتوبیوگرافی/ سال سی»  ۲۳ تا ۳۰ تیرماه برقرار است.




گالری آیریک: این گالری ۲۳ تا ۲۹ تیر نمایشگاه گروهی نقاشی هنرمندان معاصر را با ارائه آثاری از نغمه آبرومند، انسیه آجورلو، الناز ایوبی، المیرا حسینی، المیرا داوطلب محمودی، وحیده رزاق‌زاده، شهره رزمی، شیرین سودایی، پویا شجاعی، غزل صادقا، سهیلا صدری، یگانه صفری؛ محمدعلی ناصرالملکی، سمیرا نظیفی، فرناز ورهامی، ندا پارسا خانقاه را به نمایش در می‌آورد.

گالری اُ: نمایشگاه عکس‌های امین طلاچیان با عنوان «قطعه ۴۱»  از ۲۳ تیر تا سوم مرداد برگزار می‌شود.

گالری ژینوس: مجموعه اول نمایشگاه گروهی نقاشی تقابل ذهن و رنگ که گروه هنری مونولی برگزار کننده آن است با گردآوری محمد انصاری و لیلی علی حسینی  ۲۳ تا ۲۸  تیر برپا می‌شود.

۱۷ افتتاحیه همراه با ۲۶ فرصت گالری‌گردی

گالری صا: «تصویر شعر» نمایشگاه نقاشی‌های شهلا معززی است که از ۲۳ تیر تا اول مرداد به نمایش در می‌آید.

گالری فردا:  نمایشگاه آثار سیاوش رحیمی و آنا نعیمی با عنوان «خیال‌های رنگی ما» ۲۳ تا ۲۹  تیر برپا است. علاقه‌مندان برای دیدن آن می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۰ مراجعه کنند.

گالری نک: نمایشگاه آثار نسیم گلی با عنوان «نظام ناحیه‌ای» ۲۳ تیر تا سوم مرداد به نمایش در می‌آید.

گالری نگر: «دهکده ازلی» نمایشگاه نقاشی‌های مهناز بهرام‌نیا است که از ۲۳ تا ۲۵ تیر به نمایش در می‌آید.

گالری هما: نمایشگاه نقاشی‌های پارسا مستقیم با عنوان «عجز» از ۲۳ تیر ماه برپا می‌شود. این نمایشگاه تا سوم مرداد میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است.

گالری مژده: در این نمایشگاه، که نخستین پروژه‌ آرشیو دوره‌ای هنر معاصر به شمار می‌رود، شاهد ۱۹ اثر از ۱۱ هنرمند هستیم. آثار به نمایش در آمده، در مدیاهای متفاوت و با ساختارهایی متنوع حضور دارند که هر یک، از درون‌دادهای شخصی خود هنرمندان و نه به سفارش برگزار کننده یا با توجه به خط مشی فکری از پیش تعریف شده شکل گرفته‌اند.

نمایش پیش رو روایتی مستقیم درباره‌ خود انسان به واسطه‌ ترسیم چهره، بدن یا… است. این نمایشگاه به گردآوری نوید جهانبخش از ۲۳ تیر تا سوم مرداد میزبان علاقه‌مندان است.




گالری هپتا: نمایشگاه گروهی نقاشی جمعی از هنرمندان با عنوان «جهان بین» از ۲۳ تا ۲۸ تیر برپا می‌شود.

گالری دارگون: موژان آذر نمایشگاهی از آثار نقاشی خود را با نام «روح جنگل» از ۲۳ تا ۲۸ تیر برگزار می‎کند. او در این آثار به درمان درد از طریق ارتباط با جنگل و طبیعت اشاره دارد.

گالری بن: «آشیانه افراشته» عنوان نمایشگاهی از آثار نقاشی اعظم کاشی است که از ۲۳ تیر تا سوم مرداد برگزار می‌شود.

گالری ثالث: کاوه آفاق خواننده جوان این روزهای موسیقی ایران نیز در تازه ترین فعالیت خود نمایشگاهی از آثار نقاشی خود را با عنوان «مردی برای تمام فصول» از ۲۳ تیر تا دوم مرداد برپا می‌کند.

پایان پیام

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

منبع: خبرآنلاین

کد خبر : 46951 ساعت خبر : 2:34 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=46951
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات