از سرعت مرگ خود بکاهید

از سرعت مرگ خود بکاهید

پایگاه خبری گلونی، امیرحسین دولتی: تصادفات، سه میلیارد دلار به اقتصاد کشور ضرر وارد می‌کند.

پنج‌شنبه‌ی قبل، امتحان آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی داشتم. برای همین شب قبلش مشغول ورق زدن و مطالعه‌ی کتاب آیین‌نامه بودم. چندصفحه‌ای خواندم تا رسیدم به بخش تابلوهای راهنمایی و رانندگی. چند تابلویی را از برکردم تا اینکه متوجه دریافت پیامی تلگرامی شدم. تلفنم را برداشتم و پیام را باز کردم. یکی از دوستانم خبری برایم فرستاده بود. خبری که می‌گفت سالانه سه میلیارد دلار، به خاطر تصادفات جاده‌ای، به ضرر کشورمان تمام می‌شود. خبر بسیار ناراحت‌کننده و درعین‌حال عجیبی بود. کتاب را رها کردم و در فکر فرورفتم.

از سرعت مرگ خود بکاهید

تصور کردم اعضای خانواده‌ای که می‌خواهند برای تعطیلات تابستانی به مسافرت بروند،اگر در بین راه تصادف کنند، چه ضررهایی که می‌توانند به خودشان و بقیه بزنند.

خب اولا بحث ضررهای مادی و معنوی آن تصادف مطرح است؛ سفری که قرار بود موجب نشاط و سرخوشی اعضای آن خانواده بشود، با حادثه‌ی به وجود آمده، باعث ایجاد دغدغه‌های فکری و ضربه‌های روحی و همچنین خسارت‌های مادی برای خود خانواده و اقتصاد کشور می‌شود.

اما تلخ‌ترین و درعین‌حال مهم‌ترین ضرری که در اثر تصادفات رانندگی می‌تواند به وجود بیاید، معلولیت و مرگ‌ومیر است. درجایی می‌خواندم که سالانه میزان تلفات جاده‌ای از تعداد شهدای هشت سال دفاع مقدس بیشتر است. بااین‌حال اگر در رانندگی‌هایمان محتاط باشیم و به مقررات احترام بگذاریم، می‌توانیم این میزان را به حداقل برسانیم و جلوی بسیاری از خسارت‌ها را بگیریم.

چنددقیقه‌ای مشغول فکر کردن به این موضوعات بودم که یک‌دفعه یاد امتحان فردا افتادم. کتاب را باز کردم و دوباره رفتم سراغ تابلوها. ولی این بار قبل از شروع مطالعه ، مدادم را برداشتم و در کنار آخرین شکل، تابلویی کشیدم و درونش نوشتم : از سرعت مرگ خود بکاهید.

پایان پیام

کد خبر : 47170 ساعت خبر : 9:18 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=47170
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات