استاندار لرستان خواستار رفع مشکل آزاد راه خرم‌آباد به اراک شد

استاندار لرستان خواستار رفع مشکل آزاد راه خرم‌آباد به اراک شد

به گزارش پایگاه خبری گلونی، هوشنگ بازوند در جلسه بررسی طرح‌های عمرانی استان با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: پروژه‌هایی از جمله  اتصال آزاد راه خرم‌آباد- پل زال به اراک حیاتی و زیرساختی هستند که باید تعیین تکلیف شود و مشاور نظراتی داده که به آزاد راه خرم‌آباد اراک اضافه شود.

استاندار لرستان خواستار رفع مشکل آزاد راه خرم‌آباد به اراک شد

وی اضافه کرد: کمربندی دورود در بحث تملک وضعیت مطلوبی ندارد و امسال از اعتبارات توازن ملی ۱۳ میلیارد تومان از استان به آن اختصاص داده شده است.
بازوند افزود: آزادراه خرم‌آباد به اراک در بحث تملک بخصوص در راه‌آهن مشکل ویژه دارد و خواهش داریم از پول راه‌آهن راهکاری اندیشیده شود که پول تملک کشاورزان را بدهیم.
استاندار لرستان تصریح کرد: بروکراسی اداری برای پول گرفتن این پروژه سه تا چهار ماه طول می‌کشد و وقتی این پول به دست پیمانکار می‌رسد مدت زیادی است.
وی اضافه کرد: ۲۳ کیلومتر جاده بروجرد اراک دست استان مرکزی است و با ما همکاری نمی‌کنند و هرچه اقدام می‌کنیم این قسمت را به ما اختصاص نمی‌دهند
بازوند گفت:جاده بزنوید به لیروک پروژه‌ای بزرگ است و با یک لودور به نتیجه نمی‌رسد و چون سد لیروک در حوزه استان است و ما به آن دسترسی نداریم باید راهکاری برای آن اندیشیده شود؛ ایجاد راه روستایی تاثیر در رفع مشکل این جاده ندارد.
وی افزود: تقاطع پلیس راه بروجرد- دورود مبهم است و محور اسلام‌آباد- زانوگه نیز حادثه خیز است که محیط آنجا نیز بخاطر تردد نفت‌کش‌های عراقی از بین رفته که نیاز به رفع مشکل دارد.
بازوند ادامه داد: راه دسترسی به بیشه جاده روستایی خطرناکی دارد که نیاز به اصلاح دارد.
وی افزود: جاده ازنا-شازند نیز مطالبه جدی مردم است که نیاز به چیگیری جدی دارد و امسال ۶ میلیارد از اعتبارتمان را برای آن گذاشتیم که کفایت نمی‌کند.

پایان پیام
منبع: وزارت کشور

کد خبر : 46607 ساعت خبر : 4:30 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=46607
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات