اشترانکوه متعلق به کیست؟

اشترانکوه متعلق به کیست؟

مسئول منطقه حفاظت شده اشترانکوه از ادعای اداره منابع طبیعی شهرستان ازنا در رابطه با مالکیت این منطقه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، احمد گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نامه اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ازنا اظهار کرد: این نامه در رابطه با مالکیت اشترانکوه بوده و در آن آمده که این منطقه جزء پلاک‌های طیان، دره‌تخت و کمندان است و اسناد پلاک‌های ذکر شده از طریق اداره ثبت اسناد شهرستان به نام دولت و با نمایندگی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اخذ سند شده است.

وی اضافه کرد: همچنین آورده شده که در پلاک‌های کمندان و دره‌تخت تا آبریز اخذ سند شده و در پلاک ۳۶ بخش دو، موسوم به طغیان تا دامنه جنوبی اشترانکوه و شمال دریاچه گهر اسناد پلاک صادر شده است.

اشترانکوه متعلق به کیست؟

گودرزی ادامه داد: در خصوص این نامه بی‌پایه و اساس اداره منابع طبیعی ازنا با امضای نامشخص نقشه و نامه باید گفت که مدیریت مناطق حفاظت شده طبق قانون جاری حفاظت و بهسازی محیط زیست در شورای عالی محیط زیست و با ریاست مستقیم رئیس جمهور، بر عهده سازمان محیط زیست و قائم مقام سازمان جنگل‌ها و مراتع است.

مسئول منطقه حفاظت شده اشترانکوه تصریح کرد: همچنین طبق قانون هرگونه دخل و تصرف غیرمسئولانه و غیرکارشناسی ممنوع و مردود بوده و همواره بدون کسب اجازه از محیط زیست تخلف محسوب می‌شود.

وی افزود: به جای حاشیه‌سازی باید با همکاری هم تنها در حفظ محیط زیست بکوشیم چراکه در آخر محیط زیست متعلق به همه اقشار بوده و به شخص یا دستگاه خاصی تعلق ندارد.

گودرزی یادآور شد: دخل و تصرف غیرمسئولانه ممنوع است و پیگرد قانونی دارد.

پایان پیام

کد خبر : 45656 ساعت خبر : 0:19 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=45656
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات