افتتاح موزه بانک ملی ایران

افتتاح موزه بانک ملی ایران

به‌گزارش پایگاه خبری گلونی، با حضور اسحاق جهانگیری معاون‌اول رئیس‌جمهوری، زهرا احمدی‌پور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد و دارایی، سیدحسین هاشمی استاندار تهران، و محمدرضا حسین‌زاده مدیرعامل بانک ملی ایران، عصر امروز ۲۱ تیر ۹۶، موزه بانک ملی ایران افتتاح شد.

موزه بانک ملی ایران، با مجموعه‌ای از آثار و اشیای نفیس و کهن به‌ویژه گنجینه‌های بانکداری از سنوات مختلف تاریخی ایران، در ساختمان صندوق پس‌انداز که قدمتی ۷۸ساله دارد افتتاح شد.

ازآنجاکه بانک ملی ایران با حدود ۸۹ سال سابقه یکی از قدیمی‌ترین بانک‌های ایران است، دارای اشیای قدیمی از دوره هخامنشیان، ساسانیان و آثار گران‌بهای هنری ازجمله تابلوهای نفیس نقاشی، خط، فرش و مسکوکات است. نمایش ادوات و ابزارهای تاریخی و قدیمی بانکداری و همچنین هدایای کشورهای مختلف در طول ۸۹ سال فعالیت بانک ملی ایران، از دیگر اهداف راه‌اندازی موزه بانک ملی ایران است.

ساختمان صندوق پس‌انداز بانک ملی ایران سال ۱۳۰۷ خورشیدی در خیابان فردوسی تهران ساخته شد و در ۲۰ آذر ۱۳۷۹ به‌شماره ۲۹۳۰ در آثار ملی ایران به‌ثبت رسید. این ساختمان را معماری آلمانی به‌نام هنریش با الهام‌گیری از بناهای به‌جای‌مانده از دوره هخامنشیان و تلفیق معماری باستانی ایران و معماری اروپا طراحی کرد.

تبدیل این ساختمان به موزه بانک ملی ایران در مردادماه ۹۲ به‌تصویب هیئت‌مدیره این بانک رسید و قرار است در آن هدیه‌ها و یادبودهای گران‌بها که بانک‌های خارجی برای بانک ملی فرستاده‌اند به‌نمایش درآیند.

در این موزه مجموعه کاملی از هدیه‌های تاریخی بانک، افزارهای دفتری و دستگاه چاپ اسکناس، عکس‌های کهن، سکه و اسکناس‌های کهن و افزارهای تشریفاتی بانک در معرض بازدید قرار می‌گیرند.

پایان پیام

کد خبر : 46618 ساعت خبر : 0:15 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=46618
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات