به جای خط کشیدن‌ها برای لرستان تصمیم بگیریم

به جای خط کشیدن‌ها برای لرستان تصمیم بگیریم

به گزارش پایگاه خبری گلونی آرشین ساکی: موقعیت سیاسی،‌اجتماعی و حتی فرهنگی افراد در جامعه شرایطی ایجاد می‌کند که باعث پر رنگ شدن رفتار و صحبت‌های آن شخص در جامعه خواهد شد. مثلا این‌که یک شهروند معمولی نسبت به موضوعی گلایه و شکایت داشته باشد طبیعتا کم‌تر پیداست تا زمانی که شکایت از سوی شخصی که زمامدار اموری در آن شهر است.

به جای خط کشیدن‌ها برای لرستان تصمیم بگیریم

خبری که از نماینده بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی، آقای علاالدین بروجردی خواندم دلم را لرزاند. گویا ایشان در بخشی از سخنانشان به عدم تعادل در تقسیم‌بندی‌های بودجه در استان اشاره کرده و به بودجه اختصاص داده شده برای قلعه فلک‌الافلاک اعتراضی داشته‌اند. قلعه‌ای که میراث نیاکان مردم نه تنها خرم‌آباد بلکه تمام مردم استان لرستان است. این‌که بگوییم هیچکس حق اعتراض به قلعه و اموری که به آن مربوط می‌شود را ندارد اصلا منطقی نیست اما مگر همین طرح‌های بازسازی قلعه نیست که سال‌هاست بلاتکلیف مانده و روز به روز آجرهای آن آوار می‌شود. ترکی که می‌نشیند روی تن این دژ قدیمی و نمی که گوشه گوشه‌اش را سست کرده است را هر روز بیشتر از دیروز می‌بینیم. از سوی دیگر کیست که نداند قلعه فلک‌الافلاک چه نقش مهمی در سرازیر کردن گردشگران به استان لرستان دارد؟ مگر می‌شود فارغ از تاریخ و میراث به صرف داشتن طبیعت بکر برای ورود گردشگران برنامه‌ریزی کرد؟
نماینده محترمی که به این موضوع اعتراض دارد در بطن کار هست و می‌داند چه برنامه‌ها که هنوز برای قلعه ناتمام مانده است. پس بهتر است اگر حقی برای یکی از شهرهای استان می‌خواهیم ان را در کنار حقوق دیگر شهرها مطرح کنیم نه این‌که جای یکی را با دیگری عوض کنیم. از یکی بگیریم و به دیگری دهیم. به جای خط کشیدن‌ها و جدا کردن‌ها بهتر است برای لرستان تصمیم بگیریم.

پایان پیام

کد خبر : 45176 ساعت خبر : 0:01 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=45176
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات