خر د سرم سی آرمان

خرَ دِ سرم سی آرمان

پایگاه خبری گلونی، محمد پورخداداد: مشکلاتی که برای موسسات مالی به‌ وجود آمده است، هنوز پابربجاست و هر روز هم جلوه تازه‌ای به خود می‌گیرد. اعتراضات تند روزهای نخست جای خو را به آه و ناله داده است. خبرهای مختلف و راست و دروغی که در رسانه‌ها هر روز منتشر می‌شود سپرده‌گذاران را نسبت به وضعیتشان ناامید کرده است و همین درماندگی است که جنب‌وجوش روزهای نخست را همانطور که گفته شد به آه و ناله تبدیل کرده است.

عکس‌هایی که از سپرده‌گذاران لرستانی موسسه مالی آرمان در فضای مجازی منتشر شده است، بسیار ناراحت‌کننده است. در یکی از این عکس‌ها زنی را می‌بینیم که به رسم لرها در مراسم عزا روی سر خود گل مالیده است.

وقتی جوانی از لرها بمیرد، بازماندگان و عزاداران بر سر و شانه خود گل می مالند تا نهایت عزا و ماتم خود را نشان دهند و حالا سپرده‌گذارانی که همه دارایی و در حقیقت زندگی خود را به این موسسات سپرده‌اند، بیچاره و درمانده، بر سر و شانه خود گل‌مالی کرده‌اند تا نشان دهند به سطوح آمده‌اند.

خرَ دِ سرم سی آرمان

این ورشکستی‌ها همیشه دو رو دارد. برای کسی که همه پس‌اندازش بعد از ۳۰ سال معلمی بیست میلیون تومان بوده، این ورشکستگی یعنی هدر رفتن یک عمر و برای کسانی که وام‌های کلان کم سود از این موسسات گرفته‌اند یک توفیق اجباری است.

در اعتراض‌های روزهای نخست تاکنون هم کسانی که در مقابل این بانک‌ها و موسسات تجمع می‌کردند و به دلیل شدت ناراحتی درگیری‌هایی نیز به وجود آوردند، سپرده‌گذاران عمده نبودند بلکه مردم عادی بودن که هرکدام چند میلیون در حساب خود داشتند و نمی خواستند همین چند میلیون هم از کفشان برود.

طولانی‌شدن روند رسیدگی به مشکلات این موسسات، تنها جمعیت کسانی که بر سر خود گل می‌مالند را اضافه خواهد کرد وگرنه سهام‌داران این موسسات و سپرده‌گذاران و وام‌گیرندگان متمول آنها، ککشان هم از این نمی‌گزد.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

کد خبر : 46172 ساعت خبر : 9:53 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=46172
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات