شهرداری، خرم‌آباد را رها کرده است

شهرداری، خرم‌آباد را رها کرده است

پایگاه خبری گلونی، محمد پورخداداد: سیستم‌های ناکارآمد همیشه بهانه‌هایی برای تبرئه خود پیدا می‌کنند. این بهانه‌ها گاهی چنان بیان می‌شود که دل سنگ را هم نرم می‌کند. شهرداری‌ خرم‌آباد هم یکی از این سیستم‌هاست که در بیشتر مشکلات به‌وجود آمده، بی‌پولی و کمبود نیروی انسانی را پیش می‌کشد. اما همین بهانه‌ها نیز گاهی برای لاپوشانیِ سهل‌انگاری‌ و سومدیریت کارایی ندارد.

برای نمونه، شهروندان ماه‌هاست، دو در شکسته و انبوهی از زباله را می‌بینید که زیر پل حاجی خرم‌آباد ریخته شده است، ولی انگار نه انگار این شهر که مرکز یک استان است، نهادی به‌نام شهرداری دارد که یکی از مهم‌ترین وظایفش نظارت روزانه بر جمع‌آوری زباله و تمیزی خیابان‌هاست. اگر گشت کوچکی در شهر و اطراف آن بزنید، صدها تصویر اینگونه می‌توانید ثبت کنید.

شهرداری، خرم‌آباد را رها کرده است

آیا برداشتن این درها و یا حتی لایروبی کامل زیر پل حاجی که در مدت چند ساعت و با استفاده از یک لودر امکان‌پذیر است، باید ماه‌ها طول بکشد؟
جواب شهردار خرم‌آباد و شورای شهر به عنوان نهاد ناظر بر شهرداری، به این پرسش ساده چیست؟
رسیدگی نکردن و بی‌خیالی شهرداری خرم‌آباد وضعیت مرکز شهر را تاسف‌بار کرده است و فریاد شهروندان هم مانند همیشه به جایی نمی‌رسد.
رسانه‌های وابسته به تبلیغات و رپرتاژ‌آگهی‌های شهرداری و دیگر ادارات دولتی هم که باید منعکس کننده خواسته‌های شهروندان باشند، بوق تبلیغاتی جناب شهردار شده‌اند و همین روزهاست که ایشان را به سردار سازندگی۲ ملقب کنند.

به آسفالت خیابان‌های شهر که وظیفه شهرداری است و مدت‌ها بود به علت عدم مدیریت ایشان بر منابع مالی و انسانی و پیمانکارانی که درصد بالایی از آنها بدون صلاحیت کافی به کارهای شهری گمارده شده‌اند، به تعویق افتاده بود، با بزرگنمایی کاذب، لقب جهاد آسفالت می‌دهند‌ و اگر کسی در این میان انتقادی داشته باشد، بی‌سواد و مغرض خوانده می‌شود و رسانه‌ها و اطرافیان شهرداری، دهانش را با همین جهاد آسفالت، می‌بندند.
با تغییر شورای شهر، صندلی شهردار از همیشه متزلزل‌تر شده است و همین مسئله می‌تواند یکی از دلایل کم‌کاری این سیستم در ماه‌های گذشته باشد. ولی ایشان باید بداند، چهره نامناسب شهر در این روزها که تعطیلات تابستانی هم آغاز شده است، همین اندک مسافرانِ راه‌گم‌کرده را هم فراری می‌دهد.
پس شهردار و مدیران همراهش تا در این پست هستند، رویه خود را تغییر دهند و بیشتر به فکر وضعیت شهر و مردم ساکنش باشند تا اگر چرخ روزگار بر مرادشان نگشت و برکنار شدند، دست کم بیش از این که هست خاطره بدی از ایشان در ذهن خرم‌آبادی‌ها باقی نماند.

پایان پیام

کد خبر : 46038 ساعت خبر : 7:20 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=46038
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات