ظرفیت جدید تصفیه خانه فاضلاب در دولت یازدهم

به گزارش پایگاه خبری گلونی، حمید چیت چیان روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری از سامانه فاضلاب شهر سردشت در جنوب آذربایجان غربی گفت: با هدف حفاظت از محیط زیست بیش از یک میلیون مترمکعب ظرفیت جدید تصفیه خانه فاضلاب در چهار سال فعالیت دولت تدبیر و امید به بهره برداری رسیده است.

پیش از دولت یازدهم مجموع ظرفیت تصفیه های کل کشور ۳٫۳ میلیون مترمکعب بود و این ظرفیت در دولت تدبیر و امید به حدود ۴٫۴ میلیون مترمکعب رسید.

برای اجرایی شدن این میزان ظرفیت فاصلاب از اعتبارهای دولتی، صندوق توسعه ملی، تسهیلات بانکی و موسسه های بین المللی استفاده شده است.

پیش از شروع دولت یازدهم در مجموع ۴۴ طرح با اعتباری معادل ۱۲ هزار میلیارد ریال به بخش خصوصی واگذار شده بود اما در چهار سال گذشته نزدیک به ۱۰۰ طرح به ارزش بیش از ۶۰ هزار میلیارد ریال برای بخش خصوصی تعریف شده است.

در طول چهار سال اخیر ۳۷ شهر کشور مجهز به سامانه تصفیه خانه فاضلاب شده است که سهم آذربایجان غربی پنج شهر بوده که یک دهم کل ظرفیت ایجاد شده در فاضلاب در طول سال گذشته سهم آذربایجان غربی بوده است.

خط انتقال آب از سد سردشت به شهر سردشت ۱۰۰ درصد اجرا شده و تصفیه خانه فاضلاب آن نیز حدود ۶۰ درصد پیشرفت دارد تا با بهره برداری از این تصفیه خانه تا پایان شهریور امسال مردم بتوانند از مزایای آن استفاد کنند.

عملیات ساخت سد سردشت به اتمام رسیده و عملیات آبگیری این سد در روز جاری آغاز و سالانه ۱۵۰ مگاوات برق در آن تولید می شود.

وزیر نیرو و هیات همراه برای افتتاح طرح فاضلاب شهر سردشت صبح روز پنجشنبه به این شهرستان مرزی سفر کرد.

پایان پیام

 

کد خبر : 45068 ساعت خبر : 1:19 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=45068
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات