مجوز اجرای خیام صادر شد

مجوز اجرای خیام صادر شد

اپرای عروسکی «خیام» از ۲۵ تیرماه اجرای عمومی خود را در تالار فردوسی بنیاد فرهنگی و هنری رودکی آغاز می کند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، اپرای عروسکی «خیام» به عنوان جدیدترین پروژه گروه تئاتر «آران» مجوز اجرای خود را از شورای ارزشیابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد.

غریب پور با بیان این مطلب، زمان آغاز اجرای عمومی اپرای عروسکی «خیام» را ۲۵ تیرماه اعلام کرد.

در این اجرا محمد معتمدی خواننده نقش خیام است.

اجرای عمومی اپرای عروسکی «خیام»، آغازگر رپرتوآر اپراهای عروسکی گروه تئاتر «آران» است که تا زمستان سال جاری به طول خواهد انجامید.

طبق گزارش رسیده، گروه تئاتر عروسکی آران، از یازدهم اردیبهشت ماه «اُپرای عروسکی خیام» را نخست در تالار فردوسی و محل دائمی اجراهای گروه تئاتر عروسکی آران و با حمایت بنیاد فرهنگی فرهنگی رودکی و سپس در کشور رومانی و به دعوت “جشنواره ی سی بی یو” یکی از معدود جشنواره‌های بزرگ تئاتر جهان به اجرا در خواهد آورد.

طبق اعلام برگزارکنندگان؛ به همین دلیل مدت اجراهای این اُپرا که هر روز رأس ساعت ۱۹:۳۰ در تالار فردوسی به اجرا می‌رود، کوتاه و در بازه‌ی زمانی آماده سازی مقدمات سفر و انجام آن، امکان تمدید اجرا را گروه ندارد.

تولید اُپرای عروسکی خیام بالغ بر سه سال طول کشیده است و بهروز غریب پور در این اثر نمایشی، اندیشه‌ها و بخش‌هایی از زندگی حکیم عمر خیام را دستمایه قرار داده تا ضمن معرفی هرچه بهتر و بیش‌تر این عالم برجسته جهان اسلام، به رفع برخی تناقض‌ها و سؤتعبیرهایی که سال‌هاست در اذهان عمومی و دوست‌داران خیام شکل گرفته بپردازد.

پایان پیام

کد خبر : 45846 ساعت خبر : 0:27 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=45846
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات