همه شهرها به تلفن همراه نسل سوم مجهز می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تمام شهرهای کشور با حمایت دولت تدبیر و امید تا پایان سال جاری به تلفن همراه نسل سوم مجهز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایرنا، محمود واعظی روز پنجشنبه در بیست و چهارمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با موضوع بررسی اقتصادمقاومتی در شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در فرمانداری جیرفت افزود: ۲ هزار و ۴۴ روستای استان کرمان با حمایت دولت یازدهم و با سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۲ هزار میلیارد ریال به اینترنت پرسرعت مجهز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هفت هزار و ۱۵۵ میلیارد ریال از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون در بخش ارتباطات، فناوری و مخابرات استان کرمان سرمایه‌گذاری شده است.

واعظی گفت : تلاش می‌کنیم تا پایان سال جاری هزار و ۴۴ روستای دیگر استان کرمان به اینترنت، ۱۵ شهر به تلفن همراه نسل سوم، ۱۶ شهر نیز به تلفن همراه نسل چهارم و ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های بین شهری استان کرمان به فیبر نوری مجهز شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به سیاست دولت تدبیر و امید در زمینه کسب‌وکارهای الکترونیکی گفت: این کسب‌وکارها در استان کرمان رونق قابل‌توجهی دارد و ۷۶ شرکت خصوصی در این استان فعالیت می‌کند.

وی افزود: دولت دوازدهم، ایجاد اشتغال را در مناطق مختلف در دستور خود قرار داده است تا زمینه ایجاد اشتغال برای جوانان فراهم شود.

وی به سفرهای خود به استان کرمان اشاره کرد و گفت: سوغات من از استان کرمان، طرح مثلث توسعه استاندار کرمان به‌عنوان طرحی قابل‌تحسین است.

وی به نشست روز گذشته دولت اشاره کرد و افزود: رئیس جمهوری در این نشست بعد از اطلاع از سفر من به کرمان گفت، سلام ویژه مرا به مردم جیرفت و عنبرآباد برسانید و از مردم استان کرمان که با مشارکت بالای خود در انتخابات به ندای رهبر خود لبیک گفتند، تشکر کنید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: رئیس جمهوری در صدد تشکیل کابینه جدید است و این کابینه متعلق به همه ایران است لذا کابینه دولت دوازدهم حزبی نیست.

وی ادامه داد: دولت دوا زهم باتجربه‌هایی که از دوره قبل به دست آورد، قوی‌تر از گذشته و باتجربه بالایی درصدد برطرف کردن نقص‌ها است.

وی به ظرفیت‌های شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد اشاره کرد و گفت: این مناطق زمانی به توسعه دست پیدا می‌کنند که بازارهای جهانی را شناسایی و محصولات کشاورزی خود را صادر کنند.

واعظی افزود: با توجه به تحریم‌های اتحادیه اروپا، بازار روسیه یک فرصت برای ایران است لذا باید از این فرصت بیشترین بهره را برد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر یک‌روزه خود به جیرفت در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با حضور روسا و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی، کارگروه توسعه صادرات و نیز بررسی مسائل و مشکلات حوزه صادرت شرکت کرد.

همچنین بهره‌برداری و راه‌اندازی ۲ هزار و ۴۴ طرح اینترنت پرسرعت روستایی در استان کرمان نیز امروز به‌صورت هم‌زمان در این شهرستان با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کلید خورد.

راه‌اندازی نسل سوم و چهارم تلفن همراه و افزایش ظرفیت پهنای باند استان کرمان نیز در سفر یک‌روزه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به شهرستان جیرفت افتتاح شد.

شهرستان جیرفت با ۳۰۸ هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل‌شده و در فاصله ۲۳۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع است.

پایان پیام

کد خبر : 46067 ساعت خبر : 7:00 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=46067
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات