گوگل‌مپ باید لرستان را اصلاح کند

گوگل‌مپ باید لرستان را اصلاح کند

پایگاه خبری گلونی، محمد پورخداداد: با تکذیبیه وزارت کشور و اصلاح نقشه‌های پورتال این وزارتخانه، چند روزی است که از هیاهوی تغییر در مرزهای دو استان لرنشین لرستان و چهارمحال‌وبختیاری، کم شده است. این موضوع دیگر خبر نخست رسانه‌های مجازی این دو استان نیست.
اگرچه به‌طور رسمی تایید شده است که تغییری در تقسیمات کشوری انجام نشده است ولی اگر در اینترنت جستجو کنیم با نقشه‌های زیادی روبه‌رو می‌شویم که در آنها، استان‌های خوزستان و اصفهان هم‌مرز شده‌اند.
مهم‌تر از همه این نقشه‌ها، گوگل‌مپ است که همچنان نقشه جعلی را نشان می‌دهد. گوگل‌مپ همچنان روستای سرآقاسید چهارمحال‌وبختیاری را جزو اصفهان و بَزنَوید لرستان را جزو اصفهان نشان می‌دهد. جایی که جنگل‌های پشتکوه و رودخانه پرآب بختیاری قرار دارد.
در مورد این موضوع که چگونه و از چه راهی و چه کسانی از نفوذ خود استفاده کرده‌اند و این نقشه‌ها را تغییر داده‌اند در جای دیگر بحث خواهد شد.

گوگل‌مپ باید لرستان را اصلاح کند
در زندگی امروزه همه به اینترنت دسترسی دارند و این کاربران، روزانه از گوگل استفاده می‌کنند و موتورهای جستجوی آن تبدیل به مرجعی برای به‌دست آوردن اطلاعات شده‌ است. در این شرایط است که وجود این نقشه جعلی در گوگل‌مپ، می تواند همه تلاش‌هایی که برای اصلاح نقشه‌های داخلی کشیده شده است به باد دهد.
در حال حاضر اصلاح گوگل‌مپ برای کنشگران لر، از هر کنش اجتماعی دیگری مهم‌تر است. این سطح از تغییرات تقسیمات کشوری در نقشه‌ها و راهیابی آن به گوگل‌مپ نشان می‌دهد افراد پرنفوذی در این شیطنت دخیل هستند و به راحتی هم میدان را خالی نمی‌کنند. پس همانطور که در مورد اصلاح نقشه وزارت کشور همه رسانه‌های مجازی و کنشگران اجتماعی هماهنگ کار کردند، در این مورد هم باید منسجم‌تر و آگاهانه‌تر پا به میدان بگذارند.
هرچه زودترباید رسانه‌های لرستان و چهارمحال‌وبختیاری و به‌طور ویژه مسئولان کلان استانی در این مورد واکنشی از خود نشان دهند و راهی برای تغییر در نقشه این مناطق در گوگل‌مپ پیدا کنند.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 46294 ساعت خبر : 0:21 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=46294
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات