۲۰درصد تجهیزات تفریحی خرم‌آباد استاندارد شد

مدیرکل استاندارد استان لرستان گفت: تاکنون حدود ۲۰ درصد تجهیزات تفریحی شهربازی و پارک‌های بازی خرم‌آباد مجوز استاندارد را دریافت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، به نقل از مهر، مرضیه قنبریان با ارائه گزارشی از وضعیت استانداردسازی تجهیزات تفریحی در لرستان، گفت: از سه سال گذشته استانداردسازی تجهیزات بازی به طور ویژه در دستور کار اداره کل استاندارد قرار گرفته و این موضوع با جدیت پیگیری می شود.

وی افزود: استاندارد تجهیزات بازی طبق مصوبات شورای عالی استاندارد اجباری بوده و فعالیت همه تجهیزات تفریحی مستقر در شهربازی ها و پارک های بازی بدون تائید سازمان ملی استاندارد ایران ممنوع می باشد.

مدیرکل استاندارد استان لرستان بیان کرد: در حال حاضر، بدون احتساب زمین های بازی، ۴۷ مرکز تفریحی فعال شامل ۸ شهربازی، ۲ مرکز قایق رانی و ۳۷ پارک بازی در استان وجود دارد که فراوانی آن در شهرستان های خرم آباد و بروجرد است.

قنبریان افزود: ۱۰۰ درصد تجهیزات بازی مستقر در شهر بازی و پارک های بازی شهرستان های بروجرد و پلدختر استانداردسازی شده است و در شهرستان خرم آباد حدود ۲۰ درصد تجهیزات تاکنون مجوز استاندارد را دریافت کرده اند و مابقی مجوزها در مرحله صدور است.

وی اظهار کرد: در سایر شهرستان ها نیز موضوع از طریق سامانه نظارت بر وسایل تفریحی، در دست اقدام است.

مدیرکل استاندارد استان لرستان گفت: بی توجهی به موضوع استانداردسازی تجهیزات بازی مستقر در شهر بازی و پارک های بازی، به عنوان یک تهدید می تواند موجب بروز حوادث ناگواری برای استفاده کنندگان به ویژه کودکان شود.

پایان یپام

کد خبر : 47209 ساعت خبر : 0:22 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=47209
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات