بارسلونا و کاریزمای روی نیمکت!

پایگاه خبری گلونی، محمد  ساکی: بی‌شک بارسلونا یکی از چشم‌نوازترین بازی‌ها را در دهه اخیر فوتبال اروپا به نمایش گذاشته و طرفداران کاتالان‌ها لحظات بسیار دراماتیکی را در این چند ساله اخیر با تیم محبوب خوب تجربه کرده‌اند.

 از بازی لیگ قهرمانان اروپا در استمفردبریچ در مقابل چلسی که در با گل دقیقه پایانی اینیستا از سد حریف گذشتند تا غوغای نیوکمپ در مقابل پاریس سن ژرمن در همین فصل از لیگ قهرمانان اروپا…

اما با رفتن انریکه اوضاع تغییر کرد. انریکه که برخلاف گواردیولا اعتقاد چندانی به جوانان نداشت یکی از پرهزینه‌ترین سرمربی‌های تاریخ بارسا لقب گرفت. او با به خدمت گرفتن نیمار مثلث وحشتناک مسی و سوارز و نیمار را شعله‌ور کرد تا هر تیمی را دچار مشکل کنند. اما حالا نوبت ارنستو والورده تازه‌وارد است که روی نیکمت یکی از پرطرفداران تیم‌های دنیا بنشیند.

مربی اسپانیایی که سابق بازی در بارسا و اسپانیول و اتلتیک بیلبائو را دارد با قراردادی دوساله از بعد از سه سال از جمع اتلتیکو بیلبائویی‌ها جدا شد تا در امتحان تجربه خود شرکت کند. او با چالشی به نام ترک نیوکمپ توسط نیمار روبه‌روی شده و باید دید در کنار مسی و سوارز کدام بازیکن را می‌تواند جذب کند تا خط حمله آتشین بارسا جان دوباره بگیرد. آیا هنوز امیدی به ورود بازیکنی چون کوتینیو است؟

به هر حال  طرفداران بارسا منتظر هستن با شروع فصل جدید عملکرد او را زیر ذره بین ببرند ولی او خیلی هم خوش‌شانس نیست چون باید در قیاس با انریکه و گواردیولا قد علم کند و زمان مشخص می‌کنم او انتخاب مناسبی از سوی سران باشگاه بوده یا نه.

یکی از طلایی‌ترین دوران بارسایی‌ها با یوهان کرایف فقید شروع شد که همراه بارسلونا از ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۶ ده جام کسب کرد و بعد رابسون انگلیسی و فان خال هلندی و مربیان نام آشنایی دیگر، در سال ۲۰۰۳ تیکی تاکا نیوکمپی‌ها شکل گرفت. آن هم با هدایت فرانک ریکارد هلندی. بعد هم نوبت به پپ گواردیولا رسید که در آماری خیره کننده در ۴سال ۱۳ جام به‌دست آورد و یا لوییس انریکه که نتایج قابل توجهی از جمله قهرمانی لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا را کسب کرد.

در نهایت نکته اینجاست که بارسلونا آدمی خاص و از جنس نیوکمپ می‌خواهد. کسی مثل پپ با شیطنت‌های کنار زمین یا مردی با کت‌وشلوار و کتونی سفید.

پایان یپام

کد خبر : 50662 ساعت خبر : 8:19 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=50662
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

سلام
بسیار عالی و تحلیل قابل قبولی بود .
با درود فراوان
هنرور