تراژدی استندآپ‌کمدین‌های ایرانی

تراژدی استندآپ‌کمدین‌های ایرانی

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت گفت: «مصرف نمک در ایران بیش از استاندارد جهانی و عامل بروز بسیاری از بیماری‌های مزمن است؛ در واقع از هر ۱۰ ایرانی۹ نفر بیشتر از ۵ گرم در روز نمک مصرف می‌کنند.»

داستان ما و نمک مصرفی روزانه هر روزجنایی‌تر می‌شود. فشارخون همچنان با عنوان ترسناک قاتل خاموش قربانی می‌گیرد حتی آمار ترسناک ۱۲ میلیون نفر مبتلا به فشار خون هم از عشقمان به نمک کم نکرده تازه این‌ها آمار آدم‌های آگاه است. آنهایی که تحت درمان هستند و برای عشق نمک باید جایگزین دیگری پیدا کنن. آنهایی که نمی‌دانند هنوز هم سر سفره قبل از شستن دست‌ها نمکدان را در یک نقطه قابل‌دسترس می‌گذارند. اما همچنان سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت به ما امیدوار است و مصرانه در برنامه‌های پیشگیری خود می‌خواهد دور نمک را خط بکشیم اما انگار این انتظار زیادی است از ملتی که سر سفره نشسته و ننشسته به غذا نمک اضافه می‌کنند.

تراژدی استندآپ‌کمدین‌های ایرانی

به‌نظر می‌رسد که کابوس نمک خیلی ما را نمی‌ترساند، شاید هم دلمان به این بیمه‌های درمانی پروپیمان قرص است و مطمئنیم در میانه جراحی قلب تنهایمان نمی‌گذارند. باور نمی‌کنیم که باید دور این افراط‌ها را خط بکشیم. انگار همیشه پایه افراط هستیم از مدال طلایمان در مصرف لوازم آرایش در دنیاگرفته تا سرانه بالای تجویز ام‌آرآی و جراحی‌های غیرضروری و سونو‌گرافی‌های نمادین. حتی برای تولد بچه‌ها هم خودمان را به آب و آتش می‌نیم تا یک عکس پرسنلی خوب از جنین قبل از تولد داشته باشیم. به‌هر حال زنگ اخطار مصرف نمک و شکر و غذا‌ها چرب خیلی وقت است در کشورمان به‌صدا درآمده اما همین ۹۰ درصد افراط در مصرف نمک را هم فردا و پس‌فردا در خبر‌ها شوخی و خنده از سر باز می‌کنیم و نتیجه‌اش می‌شود رواج استندآپ‌کمدین‌هایی‌ که نشانه همین دوران گذار از فشارخون و مصرف نمک بالای استاندارد جهانی است.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

 

کد خبر : 48185 ساعت خبر : 1:33 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=48185
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات