جوانان را به استانداردها نزدیک‌تر کنیم

جوانان را به استانداردها نزدیک‌تر کنیم

پایگاه خبری گلونی، آرشین ساکی: تعریفی که در گذشته از واژه معروف وجود داشت به شخصی گفته می‌شد که در یک رشته ورزشی، هنری، درسی و… سرآمد بود. این سرآمد بودن شخص را معروف می‌کرد. طوری‌که همه جا نامش بود و حقیقتا اگر کسی ویژگی خاصی نداشت این اتفاق برایش نمی‌افتاد.

اما حالا شرایط خیلی فرق کرده است. با همه گیر شدن شبکه‌های اجتماعی هرکس که بخواهد فارغ از داشتن هر توانایی خاصی می‌تواند در مدت کوتاهی معروف شود. مایه‌اش چند تا کلیپ اینستاگرامی و حرکات ژانگولری است که متاسفانه خیلی هم باب شده.

از این راه خیلی‌ها دست به کارهای عجیب و غریب می‌زنند تنها به این انگیزه که شناخته شوند.

در مورد جوان‌های ۱۷-۱۸ ساله و یا مرد و زن میانسال که این شیوه را برای شناساندن خودشان به ملت انتخاب می‌کنند که هیچ جای بحثی وجود ندارد. اما وسیله قرار دادن کودکان و استفاده از آن‌ها برای بالا بردن تعداد دنبال کننده‌ها و همان مشهور شدن اصلا کار صحیح و اخلاقی نیست. چیزی که این روزها خیلی زیاد شاهد آن هستیم.

کودکی که ادای بزرگ‌ترها را در صحبت کردن تقلید می‌کند، کودکی که صحبت و لهجه‌اش مورد تمسخر واقع می‌شود و یا کوکی دیگری که قرار است با رقصیدن و کارهای عجیب و غریب باعث نشاط اطرافیان شود. مرحله بعد آن نوجوان‌هایی هستند که با راه انداختن یک جریان دنباله‌دار خودشان را در مرکز توجه قرار می‌دهند و فیلم‌هایشان دست به دست می‌شود. طوری‌که همه منتظر می‌مانند تا فیلم جدید منتشر شود.

نمی‌توان گفت این اتفاق مختص کشور ماست ولی حداقل در کشور ما می‌شود جلوی پیشرفتش را گرفت.

اوضاع با تقسیم دهه هفتاد و هشتاد درست نمی‌شود. باید پذیرفت هر نسل خصوصیات مربوط به خود و البته متفاوت با نسل پیشین را دارد. به جای غرزدن درباره جوان‌ها و کودک‌های امروزی و دهه‌های مختلف بهتر است به فکر راه حلی باشیم تا این جوانان و کودکان را به استانداردها نزدیک‌تر کنیم.

این نکته را هم نباید فراموش کرد بزرگترهای اهل منزل همیشه راحت‌ترین و دم دست ‌ترین الگو برای کودکان هستند. پس در استفاده از شبکه‌های اجتماعی بیشتر از قبل و با وسواس بیشتری مواظب رفتارمان باشیم.

پایان پیام

کد خبر : 50280 ساعت خبر : 12:49 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=50280
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات