آبشار وقت ساعتی دورود+فیلم

به گزارش پایگاه خبری گلونی، بهمن ابراهیمی مستندساز لرستانی درباره وقت ساعتی دورود به گلونی گفت: این آبشار کوچک که به آن چشمه‌ی وقت ساعتی می‌گویند در انتهای غاری در ضلع جنوبی کوه پریز در دورود لرستان قرار دارد.

طول غار حدود چهل متر است و آبشاری که در آن جاریست بیش از ده متر ارتفاع دارد. نکته جالب توجه در مورد این آبشار اینست که در یک ریتم زمانی مشخص به یکباره آب آن چند برابر شده و پس چند دقیقه مجدد فروکش می‌کند وبه این دلیل به آن «چشمه ی وقت ساعت» می‌گویند. ریتم پر آب شدن آن بسته به فصل و میزان بارش است و بین نیم ساعت تا دو ساعت متغیر است. زمانی که این پدیده ی رازناک را در تصویر‌برداری می کردم هر نیم ساعت یک بار جریان آب چند برابر می‌شد و پس از هفت دقیقه مجددا جریان معمولی می‌شد.

مسیر رفتن به این غار از روستای چنار در حدود بیست کیلومتری جنوب غرب دورود است و باید دره‌ای طولانی را طی کرد.

دورود لرستان

شهرستان دورود شهرستانی است در شرق استان لرستان و مرکز آن شهر دورود است. مساحت شهرستان دورود ۱۳۲۶ کیلومتر مربع است که ۷/۴٪ خاک لرستان را شامل می‌شود. این شهرستان از شمال به شهرستان سربند، از شمال غربی به بروجرد، از شرق به شهرستان ازنا، از جنوب به شهرستان الیگودرز و از غرب به شهرستان خرم‌آباد محدود است. آب و هوای معتدل کوهستانی دارد و متوسط بارش سالانه آن ۶۷۰ میلی‌متر است.

پایان پیام

کد خبر : 48351 ساعت خبر : 8:27 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=48351
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات