آب آلوده به مردم ندهید

آب آلوده به مردم ندهید

نماینده‌ی ایذه عنوان کرد: مخازن تانکرهای آبرسانی به بخش های ایذه و باغملک، آلوده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی این روز ها وقتی خبر ها را بخوانید، از هر چند خبر حتما یکی مربوط به کمبود آب و خشکسالی است. در دوره‌ای که کشور با بحران کم آبی مواجه شده، در بسیاری از بخش‌ها، شبکه‌ی آبرسانی به صورت غیرفعال است و توزیع آب در آن جا با تانکرهای آبرسانی انجام می‌شود.
تعداد قابل توجهی از شهر ها و روستاهایی که در فاصله ی نزدیک با رودخانه هستند، مشکل آب دارند و این موضوع برای مردم آن مناطق دشوار و غیر قابل درک است.

آب آلوده به مردم ندهید

همان طور که گفتیم، آبرسانی در بعضی از نقاط کشور با تانکر انجام می شود. این تانکر ها به دلیل داشتن مقدار فلزات و نمک بالا، می‌توانند برای سلامتی مردم مشکلاتی ایجاد کنند. به علاوه امکان دارد که مخازن حمل کننده ی آب، آلوده بشوند و به این ترتیب بسیاری را بیمار کنند.
این در حالی است در روستاها و شهرهایی که آب ندارند می توان با اختصاص بودجه و تجهیز مجتمع‌های آبرسانی، مشکل آن ها را حل کرد. ضمنا باید توجه داشت که تمامی مردم ایران از حقوق شهروندی یکسانی برخوردارند و از ساکنین تهران گرفته تا روستا های لب مرز حق دارند که از آب آشامیدنی سالم استفاده کنند.

آب یکی از مواد مایع و فراوان‌ترین مادهٔ مرکب بر روی سطح کره زمین و بستر اولیه حیات به شکل شناخت امروزی آن است و جستجوی حیات بر روی دیگر سیارات بر اساس وجود آب مایع است. بیش از ۷۱٫۱٪ وزن یک انسان از آب تشکیل شده‌است و نیز بیش از ۶۸٪ سطح کره زمین را آب پوشانده‌است (نزدیک به ۳۶۰ میلیون از ۵۱۰ میلیون کیلومتر مربع) با این همه تنها ۳ درصد از آب‌های کره زمین شیرین و قابل نوشیدن است و باقی آن به علت محلول بودن انواع نمک‌ها خصوصاً نمک خوراکی برای نوشیدن مناسب نیست.

پایان پیام

 

کد خبر : 49902 ساعت خبر : 9:20 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=49902
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات