آمار بالای طلاق‌ها را دریابیم

آمار بالای طلاق‌ها را دریابیم

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: «میزان ازدواج در استان تهران در سال گذشته (۱۳۹۵) نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۶. ۸ درصد و طلاق ۸. ۷ درصد رشد داشته است.»

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: به اخبار رشد طلاق عادت کرده‌ایم به هر ۹ دقیقه یک طلاق؛ برای خیلی از ازدواج‌ها حتی فرصت شناختن طرف زیر یک سقف هم دست نمی‌دهد.

واقعیت این‌است که برای انتخاب آتلیه عکاسی و لباس عروس و آرایشگاه‌مان بیشتر از شناختن شریکمان زمان صرف می‌کنیم. بی‌طاقتی‌هایمان بیشتر از آن‌است که بخشیدن را تمرین کنیم. به‌همدیگر فرصت بزرگ شدن و تکامل را نمی‌دهیم. حوصله آدم‌های نصفه و نیمه را نداریم اما حتی معایب درشت شخصیتی خودمان را هم نمی‌بینیم. آشنایی‌های مجازی این روز‌ها بهانه خوبی‌است تا کاسه کوزه‌های آمار بالای طلاق را سر آن‌ها بشکنیم. برای بیشتر ما فاصله ازدواج و طلاق آنقدر کوتاه است که حتی خاطره مشترک آن را به سختی در آرشیو ذهنمان پیدا می‌کنیم.

آمار بالای طلاق‌ها را دریابیم

به‌نظر می‌رسد این روز‌ها آدم‌ها در اینستاگرام خاطرخواه می‌شوند در تلگرام آشنا می‌شوند و فرصت‌های حقیقی که پای هم صرف می‌کنند کمتر از ترافیک اینترنتی‌است که برای هم خرج می‌کنند. این زندگی مجازی و خرده فرهنگ‌هایش کم‌کم ما را از خودمان هم می‌گیرد. باعث می‌شود فکر کردن درباره هویت واقعی و خواسته‌های حقیقیمان را کنار بگذاریم احساسات واقعی را درک نمی‌کنیم، ما همدیگر را از استیکر‌ها می‌شناسیم نه از جنس خنده‌های حقیقی.

آمار بالای طلاق ترسناک است، به‌نظر می‌رسد سرعت‌گیرهای طلاق در جامعه به درستی تعبیه نشدند. قبح و تابوی طلاق در حال شکستن است، سلفی‌های طلاق، کیک‌های طلاق و جشن‌های بعد از آن نشان می‌دهد زندگی برای ما از خاله‌بازی‌ها بچگی هم بچگانه‌تر شده. ساعات گفتگوی خانواده به ۱۵ دقیقه در روز رسیده، این یعنی ما همه نقاط اشتراک با خانواده‌هایمان را گم کردیم. وقتمان را صرف انتشار سلفی‌های خانوادگی می‌کنیم اما حقیقت این است که بیشتر ما تنهاییم و درون خودمان در حال غرق شدن هستیم اما فکر می‌کنیم که دوام می‌آوریم. برای همین تلاش نمی‌کنیم که از کسی کمک بخواهیم نکند سرانه گفتگوهای مؤثر در خانواده کمی بالا برود و برای شنیدن خبرهای زرد اطرافمان دیر شود!

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

 

کد خبر : 49925 ساعت خبر : 9:46 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=49925
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات