اتفاقی که بدتر در لرستان خواهد افتاد

اتفاقی که بدتر در لرستان خواهد افتاد

به گزارش پایگاه خبری گلونی محمد پورخداداد: در دو روز گذشته حادثه‌ای که برای ۲۰ گردشگر در رودخانه دز اتفاق افتاد و نتیجه آن مفقود شدن غرق‌شدن چند تن از آنها شد را همه شنیده‌اند. اتفاق ناگواری که بر اثر ناآشنا بودن به منطقه و نداشتن وسایل مورد نیاز چنین مناطقی روی داد.

هرسال تعداد زیادی از گردشگران به دلایل گفته شده، در رودخانه‌ها و یا کوهستان‌های کشور جان خود را از دست می‌دهند. این اتفاقات بیشتر در غرب کشور که کوه‌های سربه‌فلک کشیده و رودخانه‌های خروشانی دارد، موجب داغدار شدن خانواده های زیادی می‌شود.

درصد بالایی از این حوادث را تورهای غیرقانونی رقم می‌زنند. تورهایی که بدون مجوزهای لازم تعداد زیادی گردشگر را روانه مناطق خطرناک می‌کنند. حتی تورهای دارای مجوز هم در بسیاری از موارد سرپرستان آماتوری دارند که تنها برتری آنها نسبت به دیگر گردشگران این است که چندین‌بار به گردشگاه‌ها رفته‌اند و آشنایی مختصری دارند.

اتفاقی که بدتر در لرستان خواهد افتاد

ولی همین تورلیدرها به دلیل آماتوربودن و طی‌نکردن دوره‌های آموزشی این رشته در مواقع خطر کاری از دستشان برنمی‌آید. در لرستان هم چند سالی می‌شود تورهای گردشگری فعال شده‌اند و طرفداران زیادی هم پیدا کرده‌اند.
دیده شده است که سرپرستان این تورها برای رقابت با دیگر تورهای گردشگری، سعی می‌کنند گردشگران را به ناشناخته‌ترین و حتی پرخطرترین مناطق ببرند. درحالی که سرپرستان برخی از این گروه‌های گردشگری، حتی کوچک‌ترین آشنایی با کمک‌های اولیه پزشکی که پیش پاافتاده‌ترین وظیفه یک تورلیدر است را ندارند.

کوهنورد بودن و آشنایی با مناطق گردشگری نباید تنها ملاک انتخاب تورلیدرها باشد. مناطق گردشگری لرستان مانند تنگ هلت یا اشترانکوه با وجود زیبایی بی‌نظیر، طبیعت خشنی هم دارند و در این شرایط که تورلیدرها آموزش دیده‌ نیستند و اگر هم حرفه‌ای هستند، به گردشگران در مورد خطرات آموزشی نمی‌دهند، هر آن باید منتظر اتفاقاتی چون حادثه رودخانه دز بود.

پایان پیام

کد خبر : 47867 ساعت خبر : 0:31 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=47867
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

تنگه هلد HALD صحیح است لطفا املا و تلفظ درستش رو رواج بدید