با صندلی کودک، جان کودکتان را حفظ کنید

با صندلی کودک، جان کودکتان را حفظ کنید

به گزارش پایگاه خبری گلونی وقتی کتاب آئین نامه راهنمایی و رانندگی را مطالعه می‌کردم، درک بسیاری از قوانین و توصیه‌ها برایم دشوار بود. احساس می‌کردم که آن‌ها به جای تضمین ایمنی برای مردم، فقط برای به دردسر انداختن و اذیت کردن گفته شده‌اند.
یکی از توصیه‌هایی که برایم تعجب‌آور و غیر قابل درک بود، استفاده از صندلی مخصوص کودکان بود.

با خودم می‌گفتم: این صندلی‌ها هیچ فایده‌ای ندارند و فقط هزینه‌ی اضافی برای راننده‌ها بوجود می‌آورند و فضای ماشین را می‌گیرند. اصلا می‌توان با کمربندهای ایمنی خودروها، از بوجود آمدن حادثه برای کودکان جلوگیری کرد. پس این‌ها همه حرف است و فقط می‌خواهند برای مردم خرج بتراشند.
مدت ها بود که این فکر در سرم بود تا امروز خبری را خواندم که متوجه اشتباهم شدم. خبر این بود: کودک یک و نیم ساله‌ای در زنجان به علت استفاده نکردن خانواده از صندلی کودک، جان داد..

با صندلی کودک، جان کودکتان را حفظ کنید

ازانتقاد یا عبارت تحقیرآمیز علیه کودک بپرهیزید. از تشویق و تحسین استفاده شودمیتوان برخی از دستورها را نادیده گرفت تمامی احساسات قابل پذیرش است نه تمامی رفتارها با دادن انتخاب و احترام به آرزوها کودک را توانمند سازید. خود را بخشی از رویاهای کودک نمایید بااوصادق و صبور باشید به آنان آگاهی دهید که رفتارشان تحت تأثیر احساساتشان است از کلمه احساسزیاد استفاده کنید به (نظرم تو احساس خشم می‌کنی) از فرزندان‌تان بخواهید در مورد احساساتش در طی روز باشما صحبت کند

‘جنگ درخانواده’ والدین باید احساسات منفی خودرا شناسایی کنند کودکان می‌توانند راهی راکه والدینشان با تعارضات مقابله می‌نمایند یاد بگیرند هرگز نباید کودکان به عنوان اسلحه در تعارضات استفاده کردیک درگیری خانوادگی اغلب بدتر از تعارض درخانواده است. این حالت منتهی به فاصله گرفتن اعضای خانواده از همدیگر شود حتی انواع واکنش‌های جسمانی چون سردرد و … بروز می‌کند.

کودَک یا بچه یا وچه به انسان خردسال (دختر و پسر) گفته می‌شود. برابر دیگر کودک در زبان فارسی واژه بچه می‌باشد.
واژه کودک از ریشه واژه پهلوی kuk به معنای کوتاه می‌باشد و با واژه‌های کوتاه و کوچک هم خانواده می‌باشد. این واژه به بزرگ نشدن و سادگی و پاکی نیز اشاره دارد.

 

پایان پیام

کد خبر : 51493 ساعت خبر : 7:26 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=51493
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات