با علاقه انتخاب رشته کنید

با علاقه انتخاب رشته کنید

به گزارش پایگاه خبری گلونی، امروز رتبه‌های کنکور سراسری اعلام شد و داوطلبان حاصل دسترنج‌شان را روی یک صفحه نمایش به شکل عدد ملاحظه نمودند. از همین فردا بازار تبلیغات انتخاب رشته آغاز می‌شود و از نخبگان کشور تا میوه فروش محله ما ادعای صلاحیت برای انجام این امر خطیر و مهم انتخاب رشته را دارند. به همین دلیل در این یادداشت دو بخش سخن داریم. اول با اولیای محترم کنکوری‌ها و دوم با کنکوری‌های امید خانواده.

با علاقه انتخاب رشته کنید

اول، خانواده‌های محترمی که فکر می‌کنید در انتخاب رشته تحصیلی فرزندتان دارای اختیار تام هستید باور بفرمایید این رویه سال‌ها مورد امتحان قرار گرفته و آمار و شواهد نشان می‌دهد نتیجه‌اش می‌شود شخصی که باید تا آخر عمرش با نارضایتی از رشته تحصیلی و شغلش زندگی کند. این حرف خیلی تکراری است اما گاهی تکرارش لازم است: اگر شما آرزوی داشتن شغل، و یا تحصیل در رشته‌ای را داشته‌اید دلیل نمی‌شود فرزند شما در آن رشته تحصیل کند و یا آن شغل مورد نظر شما را برگزیند. در ضمن این را هم یادتان باشد جامعه علاوه بر پزشک و مهندس به مشاغل دیگر هم احتیاج دارد.

دوم، کنکوری‌های عزیز ما عاجزانه از شما تمنا می‌کنیم، بالاغیرتا حواس‌تان را برای این تصمیم در زندگی‌تان شش دانگ جمع کنید. ابدا با این هدف که امسال حتما به دانشگاه بروید انتخاب رشته نکنید،‌ باور کنید تحمل هیچ چیز در دنیا به اندازه شغلی که دوستش ندارید سخت نیست. برای انتخاب رشته‌ به رتبه، علایق، شهر محل تحصیل و توانایی‌های جسمی و روحی و روانی خودتان توجه کنید. این هم برای شما یک حرف تکراری‌ست اما واقعا زندگی آینده شما بسته به همین انتخابی دارد که در این روزها انجام می‌دهید. این شمایید که آینده‌تان را طراحی می‌کنید. پس لطفا از مشاوره افراد دانا،‌ کار بلد و کسانی که در عرصه آموزشی فعالیت دارند استفاده کنید و هرگز خودتان را با کسی مقایسه نکنید.

پایان پیام

کد خبر : 49590 ساعت خبر : 8:35 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=49590
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات