تاخیری که شرم‌آور است

تاخیری که شرم‌آور است

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در ماه گذشته هواپیمایی آسمان با انجام ۵۴۶ سورت پروازی دارای تأخیر؛ ایران ایر و آتا هر دو با انجام ۳۴۸ و ۳۴۷ پرواز با تأخیر (مشترکا) و ماهان با انجام ۲۹۰ پرواز تأخیردار به ترتیب موفق به کسب مقام اول تا سوم ماراتن تاخیرهای هوایی شدند.
پیش از هرچیزی خدا را شکر کنید که این هواپیما ها صحیح و سلامت به هوا بلند شده و بعد هم نشسته‌اند. چون دلیل بسیاری از این تاخیرات نقص‌های فنی و مشکلات هواپیما‌ها عنوان شده است. اصلا فرق پروازهای هوایی با زمینی چیست؟ این‌که می‌شود در مدت زمان خیلی کوتاهی به مقصد رسید. خب اگر قرار باشد همین مزیت هم با تاخیرهای چند ساعته از بین برود که دیگر تفاوتی وجود نخواهد داشت.

با وضعیت هواپیماهای کشور ما و اتفاقاتی که می‌افتد نشستن در هواپیما خودش یک ریسک بزرگ است. به نظر من که دل شیر می‌خواهد. اما حالا که یک عده این خطر را به جان می‌خرند و از طرف دیگر هزینه‌ای چند برابر بلیت‌های وسایل نقلیه زمینی پرداخت می‌کنند دور از انصاف است که مدت زمانی برابر سفرهای زمینی معطل شوند. همیشه تنها آمار این تاخیرها ارایه می‌شود و دلیل اصلی و واضح آن‌ها مشخص نیست. پاسخ در هاله‌ای از ابهام می‌ماند. باید این مسئله را مورد بررسی قرار داد و راهکاری ارایه کرد.این تاخیرها آن‌قدر زیاد شده که بایستی در زمانی که برای سفر اختصاص می‌دهیم آن را هم لحاظ کنیم.

تاخیری که شرم‌آور است

ولی در سفرهای کاری و ماموریت‌ها که نمی‌شود از شب قبل سفر کرد تا مبادا پرواز صبح به تاخیر بیفتد و کار سر وقت انجام نگیرد. امروز یکی از پروازهای مشهد به تهران با ۷ ساعت تاخیر انجام شد و مدیر روابط عمومی فرودگاه مشهد علت این تاخیر را نقص فنی یکی از هواپیماهای زاگرس اعلام کرد.

حقیقتا ۷ ساعت تاخیر عدد شرم‌آوری است برای پروازی که مدت زمان آن یک ساعت است. اگر هواپیمایی توان ارایه خدمات در سطح خودش را ندارد بخدا ما هم راضی به این همه هزینه و زحمت نیروی انسانی نیستیم. دو قدم راه را پیاده برویم، هم به سلامت‌مان کمک کرده‌ایم هم احتمالا زودتر خواهیم رسید.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 50171 ساعت خبر : 8:37 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=50171
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات