تبلیغ ضد محیط‌ زیستی رنو داستر

پایگاه خبری گلونی، مجید غضنفری: تبلیغات محملی است برای فروش بیشتر و فروش بیشتر نتیجه‌ای است مثبت برای جبران هزینه‌کرد و بازگشت سرمایه به تولید کننده و فروشنده.
سرمایه البته در دنیای فعلی تعابیر مختلفی را در ذهن تداعی می‌کند که بدون شک یکی از آنها به معنای اولیه‌ا‌ش، یعنی پول و اعتبار مالی باز می‌گردد.

مدتی است که شرکت رنو برای معرفی یکی از محصولات شاسی بلند جدیدش که البته تلاش وافری هم در طراحی صنعتی و مدرن نمودن بدنه و استیل حرکتی‌اش داشته، به قابلیت‌هایی اشاره می‌کند که از آن جمله حرکت بدون دردسر در رودخانه‌های تا عمق چهل سانتیمتر است.

شاید این نکته برای هر خریداری جذابیت و انگیزه خرید چنین خودرویی را افزایش دهد اما آیا نوع بیان این مطلب، نمی‌توانست در ساختار استانداردتر و با ذکر مثالی عمومی‌تر رخ دهد؟
چرا باید یک شرکت معتبر خودروسازی ترجیح‌اش برای هدف فروش بیشتر یک محصول، دعوت از خریدار جهت آزمایش و بهره‌برداری از آن در شرایط نامتعارف و طی مسیر رودخانه‌ای باشد؟ آیا این سبک تبلیغ مرجعی نیست برای دعوت به تخریب بیشتر محیط زیست که بستر رودخانه یکی از نمودهایش محسوب می‌شود؟

آیا حرکت در بیراهه‌ها و جاده کشی‌های من‌درآوردی در پی رفت و آمدهای امثال این شاسی بلندها در زیستگاه‌ها، مسیل‌ها و رودخانه‌ها، باعث تهدید زندگی و حیات طبیعی گونه‌های گیاهی و جانوری نیست؟

در ابتدای کلام از تعابیر واژه سرمایه گفتیم، آیا محیط زیست سرمایه‌ای جبران‌ناپذیر نیست؟ آیا بهتر نبود شرکت رنو تبلیغات فروش محصول جدیدش را بر پایه قابلیت‌های این خودرو در مسیر حفظ و حراست از محیط زیست و دوری از تخریب و آلاینده‌ها بنا می‌گذاشت؟

ای کاش برای رسیدن به سرمایه‌ای مطلوب و دلچسب که روش‌های صلح طلبانه‌تری هم برای جبران‌اش هست، سرمایه جبران‌ناپذیری چون عرصه‌های طبیعی را ملاک کیفیت بالا و راندمان شکست‌ناپذیری محصولات در مقابل رقبا نمی‌کردند.


پایان پیام

کد خبر : 48273 ساعت خبر : 6:05 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=48273
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات