داستان واقعی کمبود داروها

داستان واقعی کمبود داروها

رسول دیناروند؛ رییس سازمان غذا و دارو گفت: «در طی ۴ سال اخیر کمبود دارو در داروخانه‌ها از ۳۰۰ قلم به ۳۰ مورد رسیده است که از طریق سامانه ۱۴۹۰ از نوع این داروها مطلع می‌شویم.»

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: کاش یک گام بزرگ برمی‌داشتیم برای حذف همه این کمبودها، بیماری عدد و رقم و نایاب و در دسترس نمی‌شناسد، یک‌باره به سراغت می‌آید و همه وجودت را پر می‌کند، کم که بیاوری همانجا کارت تمام می‌شود، فرقی نمی‌کند مالی باشد یا روحی، کم آوردن یعنی رسیدن به صفر مطلق. می‌گوید بیست میلیون تومان پای یک آمپول می‌دهد برای تزریق هم باید حتماً بستری شود؛ به‌لطف طرح تحول نظام سلامت تزریق‌ها کم‌هزینه است، اما مگر وسع یک راننده به چندبار تزریق می‌رسد؟

داستان واقعی کمبود داروها

از صندوق‌های خانگی می‌گوید از فروش خانه…حالا کم آورده، درمان را رها می‌کند، می‌خواهد بدون ترس از باختن همه زندگی‌اش بمیرد. این‌ها روزنگارهای یک بیمار سرطانی است، کسی که شیمی درمانی را رد کرده و بدنش به آن عادت کرده، حالا باید درمان‌های تهاجمی دیگر امتحان کند. خیریه‌ها هم دستشان به جایی بند نیست، روی کمک مردم هم برای همیشه نمی‌شود حساب کرد، هرچقدر هم خیّر باشند از یک جایی به بعد انگار به کل قصه زندگی‌ات شک می‌کنند. روزی صدبار باید ثابت کنی که تو یک داستان واقعی هستی. یارانه‌های دارو هنوز هم در کوره‌راه‌ها جا می‌زنند و تو می‌مانی با نسخه شفابخشی که به اندازه ویلای میلیاردرها خرج دارد. لیست تحریم‌های دارویی کوتاه‌تر شده این یعنی خیلی‌ها قرار است به زندگی برگردند، پوشش‌های بیمه در درمان بیماری‌های صعب‌العلاج و سرطان، ام‌اس و بیماری‌های نادر بهتر از ۴ سال پیش عمل می‌کنند اما استرس مادران و پدرانی که فرزندان بیمار دارند تمام شدنی نیست، آن‌ها نیاز به حمایت بیشتر دارند، حمایت‌های روانی و مالی بیشتر. کاغذبازی‌ها برای شناسنامه‌دار شدن بیماران خاص وقت آنها را می‌کشد و فرصت زندگی را از آنها می‌گیرد، بعد هم که می‌افتند در چرخه سروکله زدن با بیمه‌ها. همه اینها درد است، دردی که درمان بیماری را به وقفه می‌اندازد و هزینه‌های نصفه و نیمه‌اش کمر بیماران را می‌شکند و بالاخره یک جایی یا پولت تمام می‌شود یا امیدت، کاش برای این روز مباداها هم یارانه‌ای بود.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

 

کد خبر : 49906 ساعت خبر : 9:24 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=49906
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات