دلالان آب به‌زودی در ایران

دلالان آب به‌زودی در ایران

به گزارش پایگاه خبری گلونی مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفت: «منطقه خاورمیانه از جمله ایران در منطقه کم‌بارش معروف به کمربند بیابانی قرار داره که تابستان گرم و بارش سالانه کم از مهمترین ویژگی‌های این منطقه است، به طوری‌که کل بارش این منطقه یک چهارم بارش سالانه جهانیه.»

رونوشت این خبر می‌رسه به دست همه اونهایی که چاه‌های غیرمجازشون این شرایط رو بحرانی‌تر کرده، رونوشت این خبر می‌رسه به همه مایی که باید در آینده حضور دلالان آب رو تو زندگی‌مون ببینیم. رونوشت این برنامه قراره برسه به‌دست همه اونهایی که هنوز هم فکر می‌کنن باید تو حموم کنسرت برگزار کنن و زمان دوش گرفتنشون ۶ برابر استاندارد و زمان مسواک زدنشون هم ۲۶ برابر اروپایی‌هاست!

دلالان آب به‌زودی در ایران

آب یکی از مواد مایع و فراوان‌ترین مادهٔ مرکب بر روی سطح کره زمین و بستر اولیه حیات به شکل شناخت امروزی آن است و جستجوی حیات بر روی دیگر سیارات بر اساس وجود آب مایع است. بیش از ۷۱٫۱٪ وزن یک انسان از آب تشکیل شده‌است و نیز بیش از ۶۸٪ سطح کره زمین را آب پوشانده‌است (نزدیک به ۳۶۰ میلیون از ۵۱۰ میلیون کیلومتر مربع) با این همه تنها ۳ درصد از آب‌های کره زمین شیرین و قابل نوشیدن است و باقی آن به علت محلول بودن انواع نمک‌ها خصوصاً نمک خوراکی برای نوشیدن مناسب نیست. از همین سه درصد نیز ۲٪ آن منجمد در دوقطب شمال و جنوب و بیش از ۹۴٪ به صورت شور است.

بیشترین چگالی آب خالص در دمای ۳٫۹۸ درجه سلسیوس (۳۹٫۱۶ درجه فارنهایت) حاصل می‌شود که برابر ۱ گرم بر سانتی‌متر مکعب[۱] یا ۱۰۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب است.

آب در زبان‌های مختلف به نام‌های مختلفی یاد می‌شود برای مثال در زبان کردی (آو Awe) می‌گویند که شباهت بسیاری با واژه آب در فارسی و آکوا در لاتین دارد.[نیازمند منبع] همچنین واژه آب در علوم مختلف کاربردهای متفاوتی دارد که بر اساس آن به گروه‌های مختلف تقسیم‌بندی می‌شود

پایان پیام

 

کد خبر : 48788 ساعت خبر : 8:20 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=48788
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات