رابطه کانون پرورش فکری و سرانه کتاب‌خوانی

رابطه کانون پرورش فکری و سرانه کتاب‌خوانی

پایگاه خبری گلونی، آرشین ساکی: ۳۱ کتاب‌خانه‌ سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای ۳۱ استان از امروز ۸ مرداد ماه آغاز به کار کردند.
امروزه که رسانه‌های دیجیتالی یکه‌تاز میدان شده‌اند و وسایل الکترونیکی به جای کتاب در دست بچه‌هاست، چقدر خواندن این خبرها به جان آدم می‌نشیند. و چقدر خوب می‌شود اگر کانون پرورش فکری کودکان درست در همین ایام و روزگار دنیای الکترونیک بیش‌تر از قبل از این برنامه‌ها ترتیب بدهد تا همچون گذشته برای کودکان خاطره‌ساز باشد.
برای همه کودکان دهه شصت کانون پرورش فکری کودک و نوجوان شناخته شده است.
نوارهای کاست قصه، کتاب‌های داستان، فیلم‌های عروسکی، نشریات مربوط به کودک و نوجوان و این اواخر هم بازی‌های فکری. تابستان‌ها هم که زمان رفتن به کانون بود و شرکت در کلاس‌های تابستانه، از کلاس تلاوت و حفظ قرآن تا هنرهای نمایشی و موسیقی.
تاثیری که کانون پرورش فکری کودکان و برنامه‌هایش ان سال‌ها بر تربیت فرزندان و شکل‌گیری شخصیت بچه‌ها داشت قابل انکار نیست و این موضوع دلیل مهمی بود برای تربیت نسلی کتاب دوست و کتاب‌خوان.

رابطه کانون پرورش فکری و سرانه کتاب‌خوانی
درست است که سرانه مطالعه در کشور ما پایین است اما همین سرانه‌ای هم که تا الان مانده نتیجه تربیت‌های فرهنگی آن زمان است.
البته این یک موضوع کاملا دوجانبه است. علاوه بر این‌که کانون بایستی برنامه‌های متنوع برای کودکان بچیند و فعالیتش را بیشتر کند، والدین نیز بایستی این برنامه‌ها را دنبال کنند و با استقبال از آن‌ها به رشد فرهنگی و هنری کودکان کمک کنند.
شاید تبلت و موبایل و بازی‌های کامپیوتری سرگرمی خوبی برای کودکان امروزی است اما هنوز می‌توان با کتاب‌ قصه‌های با کیفیت و فیلم‌های خوب یا با برنامه‌های گروهی بین کودکان آن‌ها را جذب کرد و از آن دنیای مجازی بیرونشان کشید.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 48564 ساعت خبر : 11:55 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=48564
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات