راهنمای عمومی حرفه‌ای اخلاق پزشکی رونمایی شد

به گزارش پایگاه خبری گلونی، از راهنمای عمومی حرفه‌ای اخلاق پزشکی رونمایی شد. رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی گفت: «باوجود اینکه بیش از ۵۰ سال است که سازمان نظام پزشکی در کشور ایجاد شده‌است اما کدهای اخلاقی مناسب در حوزه پزشکی وجود نداشت و نیازمند تدوین، آموزش و اجرای آنها هستیم.»

همه ما نیازمند این راهنمای عمومی حرفه‌ای هستیم، فرقی نمی‌کند چه‌کاره باشیم. باید اصول اخلاقی در حرفه‌مان را بدانیم. وقت‌کشی و اتلاف بیت‌المال را کنار بگذاریم و آدم بهتری باشیم و به‌موازات اینکه پزشک بهتر، مهندس بهتر یا روزنامه‌نگار بهتری هستیم. ضمانت‌های اجرایی برای طرح‌هایی این‌چنینی باید تمام قد در آنها لحاظ شود. راهنمای اخلاق حرفه‌ای برای همه پزشکانی که راه را اشتباه رفتند می‌تواند یک تلنگر باشد، باعث می‌شود آنهایی که در اقلیت آماری هستند بازی کردن با جان مردم را تمام کنند و اصول رازداری پزشک و بیمار را با دقت بیشتری دنبال کنند و به انتخاب پزشک توسط خود فرد احترام بگذارند، بازی پرحاشیه زیرمیزی‌ها برای همیشه تمام می‌شود و این فرجام خوش دوباره اعتماد را به جامعه بر می‌گرداند. اعتمادی که در سایه اهمال برخی از پزشک‌نماها کم‌رنگ شده‌بود.

راهنمای اخلاق حرفه‌ای به ما بیماران کمک می‌کند که در جریان ریز معالجات به زبان عمومی قرار بگیریم و پزشک معتمد را خودمان انتخاب کنیم. این سند اخلاقی را باید به همه حرفه‌ها تعمیم داد. معلم‌ها، وکلا و نمایندگان مجلس و حتی پلیس‌های راهنمایی و رانندگی هم به آن احتیاج دارند. هر کسی که می‌خواهد در جامعه بهتری زندگی کند و فرصت پیشرفت را از خودش نمی‌گیرد، به این اساسنامه و راهنمای اخلاقی نیازمند است. طرح‌های این‌چنینی کمک می‌کند که چاله‌چوله‌های فرهنگی در مشاغل مختلف رفع شوند و برای یک دورخیز و یک جهش فرهنگی بزرگ آماده می‌شویم.

سند اخلاق عمومی کمک می‌کند تا بهترین در حرفه خود باشیم و برای تفریحاتمان وقت دیگری را غیر از ساعات کار در نظر بگیریم. می‌توانیم همین حالا دست‌به‌کار شویم پیش‌نویس سند راهنمای اخلاقی حرفه خودمان را بنویسیم و برای یک شهروند نمونه و با وجدان شدن تمرین کنیم!

پایان پیام

کد خبر : 48896 ساعت خبر : 0:23 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=48896
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات