رحمانپور فرهنگستانی است از ریشه‌های قوم لر

پایگاه خبری گلونی، محمد پورخداداد: ایرج رحمانپور جایگاه ویژه خود در موسیقی لری را سال‌هاست که پیدا کرده است. جایی کنار دیگر بزرگان موسیقی لری مانند علیرضا حسین‌خانی، رضا سقایی و فرج علیپور.

محبوبیت این خواننده در میان لرزبانان هر روز بیشتر می‌شود. علاقه به رحمانپور گذشته از هنر خوانندگی، به رویکرد این هنرمند به مسایل اجتماعی برمی‌گردد. مخاطب موسیقی، وقتی مسائل و مشکلات و غم‌ و شادی زندگی روزمره خود را در صدای خواننده یا نوای ساز نوازنده‌ای پیدا کند، بی‌شک دل به دل آن هنرمند خواهد داد و ایرج رحمانپور همین‌ راه رفته است که مردم او را همدل خود می‌دانند و او را با لقب‌هایی چون حنجره زخمی لرستان صدا می‌زنند.

در اواخر دهه۷۰ کم‌کم لرستانی‌ها نواهایی را شنیدند که فقط از پیرمردها و پیرزنان خانواده شنیده بودند. هوره و مویه از اجزای موثر اجراهای ایرج رحمانپور بود و چون شنودگان موسیقی لری تا آن زمان به صورت حرفه‌ای و در کنسرت‌ها چنین اجرایی نشنیده بودند، جذابیت آن را صدچندان کرده بود. البته ایرج همان‌قدر که موسیقی هزن‌انگیز را به خوبی اجرا می‌کند، شادی هم در موسیقی او جایگاه ویژه‌ای دارد.
رحمانپور راه طولانی از جرس تا ایلبار را با صبر و شکیبایی پیموده است و جایگاه کنونی‌اش در موسیقی فولکلور ایران، به‌خوبی نشان‌دهنده به ثمر رسیدن این راه پرفراز و نشیب است.

استاد ایرج رحمانپور بار دیگر به پایتخت ایران می‌آید تا صدای مردمان سرزمینش را سر دهد. رحمانپور فرهنگستانی است از اصالت‌ها و ریشه‌ها و همواره نقطه تلاقی موسیقی و فرهنگ لکی، مینجایی و بختیاری بوده است و اشعارش پیوسته از دل مردمان سرزمینش سخن گفته است.

اجراهای ایشان همیشه با شور و استقبال بی‌نظیر مردم مواجه شده است. این بار هم استاد ایرج رحمانپور به همراه گروه هانای در سوم‌ شهریور ماه ساعت ۲۱ در تالار اندیشه اجرایی بزرگ خواهد داشت.

این کنسرت فرصت بزرگی است تا هنرمند محبوب خود را دوباره ببینیم و با اشعار و صدای دل‌انگیزش لبریز از شوق و شور شویم.

برای خرید بلیت کلیک کنید.

پایان پیام

کد خبر : 48319 ساعت خبر : 1:13 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=48319
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات