زعفران‌های بیش‌فعال تقلبی

زعفران‌های بیش‌فعال تقلبی

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: یک فروشنده زعفران گفت: «برای شناسایی زعفران حقیقی از تقلبی می‌توان از روش زیر استفاده کرد؛ زعفران حقیقی در تماس با آب داغ، رنگ قرمز مایل به نارنجی و زرد ایجاد می‌کند و با گذشت زمان به همان رنگ اولیه باقی می‌ماند در صورتی که زعفران تقلبی رنگ قرمز تیره تولید می‌کند و پس از مدتی رنگ اولیه خود را از دست می‌دهد.»

اصلاً هر جنس تقلبی یک بیش‌فعالی عجیبی در خودش دارد، زعفران تقلبی هم بیشتر از حد در آب رنگ پس می‌دهد. این روزها سطح دغدغه‌هایمان از پیدا کردن قاتل بروسلی پای پست‌های اینستاگرامی و پیدا کردن پرتقال‌فروش حین طی‌کردن مدارج علمی عالی به پیدا کردن متقلبین در حوزه زعفران رسیده، آن هم در حالی‌که از لحاظ تولید زعفران در سطح خودکفایی هستیم حتی برای صادرات آن‌هم تمام قد آماده‌ایم تا جایی که حضور سی کشور رقیب هم تهدیدی برایمان محسوب نمی‌شود.

زعفران‌های بیش‌فعال تقلبی

موضوع این‌است که برای تولید داخلی از کلاله بلال و رنگ تارترازینِ سرطان‌زا استفاده می‌کنیم اما در بحث صادرات با آزمایشگاه‌های عجیبی روبرو هستیم. آن‌ها در همان فاز اول صادرات یک دروغ‌سنج به صادر کننده وصل می‌کنند و با آرامش خاصی از او می‌خواهند که خودش اعتراف کند، یعنی اعتراف به تقلبی بودن زعفران اولین و دم‌دستی‌ترین اعتراف طرف است او از این اعتراف شروع می‌کند به مشکلات دوران کودکی‌اش و اختلافات ریشه‌ای پدر و مادرش هم اعتراف می‌کند، بعد هم منتظر تیست کیفیت این آزمایشگاه‌های خارجی نمی‌ماند، خودش بار زعفران را کول می‌کند و از خارج پیاده می‌کوبد و برمی‌گردد به وطن. بعد هم با یک ژست عجیبی می‌گوید: «از اول هم دلم با معامله با این خارجی‌ها نبود.» در پایان هم «به‌جون جفت بچه‌هام، واسه خونه خودمم از همینا بردم» را چاشنی می‌کند و ۳۳۰ تن زعفران را می‌خوراند به من و شمای وطنی.

از آنجایی که ما اهل افراط در هر حوزه‌ای هستیم بعد از قرمز شدن کل آب‌های منطقه با یک قاشق چایخوری از این زعفران با جمله «خدا پدرش رو بیامرزه، عجب زعفرون توپی بهمون انداخت…یعنی داد» از فروشنده مراتب سپاس و قدردانی را به‌جا می‌آوریم. بعد هم یک پیامک به کل فامیل درگروه فامیلی می‌فرستیم که: «زعفرون خوب دارم مثقالی سی هزار تومان»؛ در حالیکه خودمان از فروشنده متقلب مثقالی ۲۰ هزار تومان خریدیم.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 51252 ساعت خبر : 9:57 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=51252
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات