ساماندهی اراذل و اوباش برای مبارزه با سد معبر

پایگاه خبری گلونی، محمد پورخداداد: هنوز داغ سیلی ماموران شهرداری رشت سرد نشده است که این‌بار یک دستفروش قمی قربانی سیستم ناکارآمد و زورگوی شهرداری‌ها شود.
مدیر کل پزشکی قانونی استان قم با اشاره به اینکه در بررسی های اولیه اثار ضرب و جرح ناشی از نزاع دیده نشده است گفت: به نظر می‌رسد به دنبال نزاع لفظی، احتمالا علت مرگ سکته قلبی بوده باشد. هرچند که شاهدان عینی ماجرا، زدوخورد را گزارش کرده‌اند اما با استناد به گفته پزشکی قانونی باز هم این حجم از فشار عصبی از طرف ماموران را به هیچ‌وجه نمی‌شود توجیه کرد.

سال‌هاست که شهرداری‌های کشور با استخدام تعدادی اراذل و اوباش (چون بی‌رحمی و زور بازویِ مناسب برای کتک‌زدن مردم را دارند) به عنوان مامور مبارزه با سد معبر، جنایت‌های زیادی را انجام می‌دهند و تاکنون کسی این سوال مهم را پاسخ نداده است که این چه روش مبارزه با سد معبر است که نتیجه آن فقط قتل و بی‌آبروکردن مردم تنگ‌دست و سیلی به صورت زنان کار است. همه ما بارها صحنه‌هایی را در خیابان دیده‌ایم که ماموران قلدر شهرداری با توهین و فحش و در نهایت با درگیری فیزیکی بساط دستفروش‌ها را جمع می کنند. در این مورد آیا قانون سکوت کرده است یا قانون هم پشتیبان شهرداری‌ها است؟

برجیدن هر بساط کنار خیابان مساوی با گرسنه ماندن یک خانواده است و در این وانفسای بیکاری و اوضاع بد اقتصادی اینگونه سخت‌گیری‌ها هیچ توجیهی ندارد.
در این دوره از زندگی ما دستمزد کارگر، اخراج و در ادامه اعتیاد است و دستمزد دستفروش در بهترین حالت، چک و لگد ارازل استخدام‌شده به‌وسیله شهرداران بی‌کفایت. در وضعیت اقتصادی فعلی ایران که بیکاری مهم‌ترین مشکل آن است، شهرداری‌ها برای پاک‌کردن صورت مسئله و زیباکردن شهرها کسانی را مورد هجوم قرار می‌دهند که برای به‌دست آوردن لقمه‌نانی در کنار خیابان‌ها بساط می‌کنند.

در مثل است که تا خونی ریخته نشود وضعیت درست نمی‌شود. ولی سال‌هاست که کف پیاده‌روها از خون زحمتکشان سرخ است و گوش هیچکس بدهکار نیست.
آیا کشوری که مسئولان آن هر ساعت و ثانیه و البته به حق، از امنیت مرزهای آن سخن می‌گویند، باید در درون مرزها با سرکوب زحمتکشان و طبقه فرودست و کارگر جامعه مواجه باشد؟
کاش درصد کمی از این همه سرسختی و قساوت در حق دستفروش‌هایِ گنجشک‌روزی را برای شاه‌دزدهای اقتصادی شاهد بودیم.

پایان پیام

کد خبر : 50372 ساعت خبر : 4:41 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=50372
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات