سونامی طلاق در میانسالی

سونامی طلاق در میانسالی

آمارهای اداره ثبت احوال استان تهران درباره ازدواج و طلاق تهرانی‌ها نشان می‌دهد: «میزان ازدواج و طلاق در سال گذشته افزایش پیدا کرده و طبق این آمارها ۵ درصد از طلاق‌ها پس از ۲۹ سال زندگی و ۴۰ درصد در ۵ سال ابتدایی زندگی صورت می‌گیرد.»

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: طلاق پس از ۲۹ سال زندگی مشترک یک شکست بزرگ است، یعنی همه این سال‌ها حساب‌وکتاب‌های عاطفی‌ات اشتباه بوده، یعنی فرصت دوره کردن را به‌خودت نمی‌دادی و هربار به بهانه‌ای آن را عقب می‌انداختی. آمار طلاق‌ها در میانسالی از تغییر یک ساختار در زندگی‌هایمان خبر می‌دهد. از بی‌طاقتی‌هایمان می‌گوید و عاشقانه‌هایی که پس عادت‌های زندگی نم می‌خورد، بیات می‌شود و بالاخره از دهان می‌افتد. الگوی این طلاق‌ها معمولاً ثابت است، اغلب خیانت را بهانه می‌کنند، انگار برای درمان درد آن چاره‌ای جز طلاق نیست.

سونامی طلاق در میانسالی

همه این سال‌ها طلاق‌های توافقی را از آمار پنهان کردیم، طلاق‌های توافقی رسیدن به یک بن‌بست مشترک است به‌نظر می‌رسد که زن و مرد ته این کوچه بن‌بست گیر می‌افتند و بالاخره سلاح‌هایشان را زمین می‌گذارند مرد حق طلاق را و زن مهریه‌اش را می‌بخشد. برای آنها که همین اول راه می‌بُرند انگار طلاق توافق یک انتخاب امن است. این یعنی برای هیچ شروع دوباره‌ای آماده نیستند، نه آماده‌اند و نه مشتاق. گوششان شاید از نصیحت‌های تکراری و نسخه‌های غیر بومی شفابخش زندگی مشترک هم پر شده باشد. آن‌ها از هم فرار می‌کنند. آمار بالای این طلاق‌ها یک زنگ خطر واقعی است، ضعف قانون در حمایت از زنان اغلب باعث می‌شود به طلاق‌های توافقی روی بیاورند. باید برای خلأهای قانونی این حوزه کاری کرد. ماهواره‌ها و جریان رسانه‌ای هدفمند را می‌توان عامل طلاق‌های بعد از ۲۹ سال زندگی مشترک دانست. الگوی سریال‌های ترکی عجیب و پیچیده‌است، مثلث‌های عشقی هم در آن جواب نمی‌دهد و کار به ماتریس‌های پیچیده در روابط می‌افتد. باید باور کنیم این بمباران رسانه‌ای آرام آرام زندگی‌مان را می‌خورد و روی خاطرات زندگی مشترک انگ می‌زند. مخدرها هم عامل طلاق‌های بالای ۲۰ سال زندگی مشترکند. خستگی تحمل کردن‌ها به‌بهانه بی‌آبرویی بالاخره از یک جایی بیرون می‌زند و درز می‌کند در آمار. شاید باورش سخت باشد اینکه زندگی پدر و مادرت بعد از ۳۰ سال به بن‌بست بخورد اما انگار آمار می‌خواهد وادارمان کند تا حقیقت تلخ طلاق در میانسالی را باور کنیم، بهانه‌اش مهم نیست خیانت باشد یا اعتیاد یا رسیدن به بن‌بست عاطفی. سونامی طلاق میانسالی در راه است، به پناهگاه بروید!

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

 

کد خبر : 50006 ساعت خبر : 9:16 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=50006
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات