سیب زمینی‌هایی که بسیار آب می‌خورند

سیب زمینی‌هایی که بسیار آب می‌خورند

مدیر جهاد کشاورزی ازنا گفت: امسال هزار و دویست هکتار سطح زیر کشت سیب زمینی در این شهرستان بوده، در حالی که سهمیه‌ی ما هشتصد هکتار است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، محمد اقدامی اضافه کرد: سیب زمینی جزء کشت‌های آب دوست به حساب می‌آید اما معیشت مردم در گرو همین کشت‌هاست و به کمبود آب توجهی ندارند.

متاسفانه در سال‌های اخیر و با کمبود منابع آب سطحی و زیرزمینی، بعضی از روستا ها با نبود آب مواجه شده‌اند و هم چنین روز به روز بر تعداد تالاب ها و رودخانه های خشک شده در کشور افزوده می شود. با این اوصاف باید بیشتر به صرفه جویی در مصرف آب توجه کرد تا در سال‌های آینده دچار بحران کم آبی و خشکسالی نشویم.

سیب زمینی‌هایی که بسیار آب می‌خورند

کشاورزی به عنوان یکی از مشاغل مهم در حوزه ی اقتصادی، سهم قابل توجهی در میزان مصرف آب در کشور دارد. سیب زمینی هم که جزء یکی از پر مصرف ترین محصولات کشاورزی است، سهم زیادی از مصرف آب این بخش را به خود اختصاص داده است. این در حالیست که بعضی از کشاورزان، مانند کشاورزان شهرستان ازنا، بیشتر از طریق کشت سیب زمینی امرار معاش می کنند و با بی توجهی به هشدار های موجود، مقدار زیادی از آب را برای کشت خود مصرف می‌کنند.

با این حال طبق گفته ی مدیر جهاد کشاورزی ازنا، در سال‌های گذشته، بسیاری از محصولات کشاورزان این شهرستان، فروخته نشد و با توجه به این حرف و همچنین کمبود شدید آب در کشور، می‌توان نتیجه گرفت که کشت بیش از نیاز سیب زمینی، نمی‌تواند راه حل مناسبی برای امرار معاش باشد و به نظر می‌رسد که باید با کمک نهادهای دولتی در آن مناطق اشتغالزایی صورت گیرد تا بار تولید اشتغال، از روی کاشت سیب زمینی برداشته شود.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

 

کد خبر : 49722 ساعت خبر : 2:36 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=49722
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات