عرضه مواد مخدر ترافیک را هم دور می‌زند

به گزارش پایگاه خبری گلونی سردار علی مؤیدی؛ سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: «زمان دسترسی به مواد مخدر از ۱۵ دقیقه به ۷ دقیقه کاهش پیدا کرده‌است.» تقاضای بالا و کم شدن سن اعتیاد و حتی زنانه‌تر شدن اعتیاد، باعث رواج بیشتر مخدرها می‌شوند و برای این همه تقاضا باید عرضه مطلوبی هم در نظر گرفت، باید فلسفه ذهنی مافیاها و باندهای مواد مخدری چیزی شبیه این باشد که بازار اعتیاد در دنیا هیچ‌گاه از رونق نمی‌افتد.

رواج مواد مخدرها در مدارس زنگ خطرهای بزرگی را به‌صدا درمی‌آورد. چیزی شبیه عدم نظارت دقیق والدین بر رفتار دانش‌آموزان و نپذیرفتن حقیقت تلخ اعتیاد آنها باعث می‌شود زمان مؤثر برای درمان اعتیاد را از دست بدهیم. پناهگاه‌ها و کمپ‌ها هم به‌خودی خود بازدارنده نیستند. روی اراده فردی افراد باید بیشتر از اینها کار کنیم. گاهی لازم است خودمان فیلتر مناسب را روی جامعه نصب کنیم. دسترسی آسان نباید بهانه‌ای برای شکستن هنجارهای اخلاقی باشد.

در کنار رعایت اخلاق باید دخالت‌های قضایی و انتظامی و مداخلات روانشناسانه از رواج مخدرها در جامعه جلوگیری کنند. شاید بیشتر از مداخلات قضایی لازم باشد آسیب‌شناسی اعتیاد را بررسی کنیم. رفتار گونه‌های مختلف معتادان و علل گرایش آنها را بررسی کنیم و به آنها اجازه بدهیم در فضای امن به بازپروری و اصلاح رفتار خود بپردازنند. باید خلأهای قانونی را در مواجهه با اعتیاد دانش‌آموزان رفع کنیم. برای شکستن تابوی اعتیاد در این رده سنی بیشتر از قبل وقت بگذاریم.

عرضه مواد مخدر ترافیک را هم دور می‌زند

دسترسی آسان به مواد مخدر از دورخیز بزرگ سوداگران مرگ برای تصاحب دنیا خبر می‌دهد از شکسته‌شدن همه اصول انسانی و از ضعف‌های شخصیتی ما حکایت دارد. از وقت نگذاشتن پدرها و مادرها برای آموزش نه گفتن به دیگران حکایت دارد. باید جلوی اعتیاد ایستاد. فرهنگ‌سازی‌ها و انتخاب مجازات‌های اجتماعی به‌صورت همزمان می‌تواند جلوی رشد اعتیاد را بگیرد. فقر به عنوان یک کاتالیزور در تسریع فرآیند اعتیاد فرد نقش مهمی دارد. باید حرفه‌آموزی و بازگشت به جامعه را به معتادان آماتور جدی گرفت. نگذاریم از همان سوراخ قبل دوباره گزیده‌شوند.

کم شدن زمان دسترسی به‌اعتیاد نتیجه پایین آمدن سرانه همه کارهای فرهنگی است که از آن غافل شدیم و نتیجه جابجایی اولویت‌های ذهنی اشخاص. اطمینان از مؤثر بودن در جامعه را در افراد آن تقویت کنیم نگذاریم بهترین انتخاب برای باورهای خطرناک مروّجین اعتیاد شوند.

پایان پیام

کد خبر : 50466 ساعت خبر : 2:15 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=50466
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات