علت غیبت سرلشگر جعفری در مراسم تحلیف روحانی

علت غیبت سرلشگر جعفری در مراسم تحلیف روحانی

جانشین قرارگاه ثارالله چرایی غیبت فرمانده کل سپاه در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور را توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از تسنیم، سردار محمداسماعیل کوثری جانشین قرارگاه ثارالله در پاسخ به سؤالی درباره چرایی عدم حضور سرلشکر جعفری در مراسم تحلیف حجت‌الاسلام حسن روحانی در مجلس شورای اسلامی، گفت: آقای جعفری فرمانده محترم سپاه در همایش فرماندهان سپاه‌های استانی در مشهد هستند که متاسفانه به دلیل تاخیر در پرواز، موفق نشدند در مراسم تحلیف در تهران حضور داشته باشند.

علت غیبت سرلشگر جعفری در مراسم تحلیف روحانی

وی گفت: حضور در مراسم تحلیف در برنامه آقای جعفری بود اما متاسفانه ایشان موفق نشدند همانند دیگر فرماندهان نظامی در این مراسم حضور داشته باشند.

تحلیف رئیس جمهور ایران پس از مراسم تنفیذ حکم او از سوی رهبر با حضور رئیس دیوان عالی کشور، اعضای شورای نگهبان قانون اساسی و رئیس قوه قضائیه انجام می‌گردد. در این مراسم که در مجلس شورای اسلامی انجام می‌گردد، رئیس جمهور منتخب بر طبق اصل ۱۲۱ قانون اساسی سوگند یاد می‌کند که همه استعداد و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسئولیت‌هایی که برعهده گرفته‌است، به کار گیرد و در پایان سوگندنامه را امضا می‌کند.

در شرایط عادی و نبود تعطیلی در روز مورد نظر، مراسم تحلیف ریاست جمهوری در روز ۱۴ مرداد هم‌زمان با سالگشت صدور تاریخی فرمان مشروطیت در ایران انجام می‌شود.

رئیس جمهور بعد از مراسم تحلیف، طبق آئین‌نامه دو هفته زمان دارد تا نسبت به معرفی کابینه و برنامه وزرا به مجلس شورای اسلامی اقدام کند که پس از اعلام وصول در مجلس، به مدت یک هفته وزرا و برنامه‌هایشان در دست ارزیابی قرار خواهند گرفت.

پایان پیام

کد خبر : 49418 ساعت خبر : 6:56 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=49418
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات