فقط یک بحران خارجی ترامپ را نجات می‌دهد

فقط یک بحران خارجی ترامپ را نجات می‌دهد

به گزارش پایگاه خبری گلونی، دکتر مهدی نوربخش، استاد روابط خارجی و تجارت جهانی دانشگاه هریسبرگ آمریکا، نوشت:

در حال حاضر، ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا را سه گروه به لحاظ سیاسی احاطه کرده‌اند:

گروه اول ژنرال‌های آمریکایی هستند که اکنون یکی از آنها، جان کلی، برای رییس دفتر او انتخاب شده است.

گروه دوم سرمایه‌داران وال استریتی هستند که بسیاری از آنها اعتبار زیادی در بین مردم آمریکا ندارند.

گروه سوم خانواده ترامپ مثل داماد او هستند که بیشتر از هر گروه دیگری به او نزدیک هستند و بر او تأثیر می‌گذارند.

فقط یک بحران خارجی ترامپ را نجات می‌دهد

همه کسانی مثل جف سشن، وزیر دادگستری امریکا، و یا رینس پریباس که جان کلی اکنون جای او را گرفته است و از خارج از این سه گروه آمده بودند؛ نتوانستند از احترام درخور ترامپ برخوردار شوند و تعدادی از کار خود برکنار شده‌اند.

فقط این سه گروه تابه حال توانسته اند بر روی ترامپ مؤثر واقع شده و از انتقادات او مصون بمانند. در این میان، اعضای خانواده او قادر بوده‌اند آنقدر بر او نفوذ داشته باشند که تعدادی را از کاخ سفید، مثل پریبوس رییس دفتر گذشته او را اخراج نمایند.

ترامپ شخصیتی است که فقط قدرت را در موفقیت در جمع‌آوری ثروت و طرح های عملی نظامیان می‌بیند و صبر و حوصله‌ای برای سیاست‌های تدریجی و دیپلماسی ندارد.

ترامپ امروز در جلسه‌ای با ژنرال‌های کابینه خود، بسیاری را مورد انتقاد خود قرار داده به خاطر اینکه آنها هنوز قادر نبوده‌اند که خصوصا عملیات نظامی با طالبان در افغانستان را به سرانجامی قابل قبول برسانند. او ادعا کرده که امریکاییان در أفغانستان هزینه می‌کنند و چینی‌ها قراردادهای بهره‌برداری از منابع طبیعی این کشور را با دولت افغانستان امضاء می‌کنند.

امروز همچنین مشاور او در شورای امنیت ملی امریکا، ژنرال مک مستر، اعلام کرده که احتمال ورود امریکا به یک جنگ با کره شمالی کاملا وجود دارد. بسیاری این ادعا را محکوم کرده‌اند.

میزان مقبولیت ترامپ در بین مردم امریکا به ۳۳ درصد کاهش پیدا کرده است. بیش از ۶۰ در صد مردم امریکا مشروعیتی برای دولت او قائل نیستند. هر روز مدرک جدیدی بر مدارک گذشته درباره مداخلات روسیه در انتخابات امریکا و رابطه با ترامپ و اطرافیان او اضافه می‌شود.

مصوبه تحریم‌های کنگره امریکا علیه ایران، روسیه و کره شمالی، بیشتر کشور مارا با پوتین و دولت روسیه پیوند می‌دهد و ایران را در پهلوی تنفری که اکثر مردم امریکا از روسیه دارند؛ قرار می‌دهد.

دولت ترامپ را فقط یک بحران خارجی می‌تواند أز فشارهای داخلی آمریکا تاحدودی نجات دهد. دست اندرکاران سیاست خارجی کشور ما می‌باید بر تلاش خود در جهت یک دیپلماسی بسیار فعال‌تر در خاورمیانه افزوده و اجازه ندهند که دولت امریکا أز شکاف‌های سیاسی منطقه ای برای مقابله با ایران استفاده کند.

با عربستان سعودی می بایست برسر سوریه و یمن گفت‌وگو کرد و اجازه نداد که این کشور بیش از این برای دشمنان ایران و منافع و امنیت ملی کشور دردسرساز شود. نباید از ادعای مک مستر برای آمادگی آمریکا برای شروع یک جنگ با کره شمالی به آرامی گذشت. ادعای او زنگ خطری است برای امنیت کشور ما.

اگر آمریکا حاضر باشد با یک کشور غیرقابل پیش بینی و دارای سلاح اتمی مثل کره شمالی جنگ را شروع کند، نباید شک کرد که ژنرال‌های آمریکا برای یک رودررویی نظامی با ایران در صورت لزوم تردیدی نخواهند داشت.

دولتی در امریکا حکومت می‌کند که به لحاظ سیاسی قابل پیش بینی نیست. حداکثر کوشش را باید کرد که کشور ما در مقابل چالش ترامپ، یک مرد غیرقابل پیش بینی، قرار نگیرد.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

 

کد خبر : 49206 ساعت خبر : 11:46 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=49206
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات