قبرستان زباله‌ها در لرستان

قبرستان زباله‌ها در لرستان

پایگاه خبری گلونی، نگار فیض‌آبادی: به نقل از ایسنا «در شهر کوهدشت استان لرستان روزانه ۸۰ تن زباله تولید می‌شود که به ۱۵ کیلومتری شهر منتقل و بدون هیچ‌گونه جداسازی رها می‌شوند. جایگاه جمع‌آوری این زباله‌ها نه‌تنها باعث تخریب چندین هکتار از جنگل‌های بلوط منطقه شده بلکه بوی بد ناشی از آنها اهالی روستا‌های اطراف را به ستوه آورده است».
به هرکدام از ما یک کیسه‌زباله بدهند، حاضر نیستیم بوی بدش را تحمل‌کنیم و آن را تا سر کوچه ببریم. حالا مشام روستاییان اطراف کوهدشت، از بوی زباله پرشده است و چشم و گوشی نیست تا ببیند و بشنود و راه‌حلی پیدا کند. سلامت اهالی روستا مهم نبوده و نیست که باید از بوی زباله به ستوه بیایند؟ اگر بی‌خیال جنگل‌ها شده‌اید، با اکراه و افسوس می‌گوییم قبول. اما برای سلامتی مردم چطور؟ اگر با این وضعیت، مسئولان لرستان بگویند برای سلامتی مردم، تره هم خُرد نمی‌کنند، تعجب نمی‌کنیم.
آن‌قدر آتش‌سوزی سریالی جنگل‌ها طولانی شده است که یادمان رفته جنگل‌ها می‌توانند طور دیگری هم تلف شوند. آن‌قدر در بوق و کرنا گفته‌ایم که کاغذ، کم ‌مصرف کنید تا کمر درختان زیر تیغ تیز تبر، خم نشود که فراموش کردیم این «زباله» است که دمار از روزگار جنگل‌های شمال درآورده است. حالا هم نوبت جنگل‌های بلوط کوهدشت لرستان رسیده است.

قبرستان زباله‌ها در لرستان

الحق و الانصاف که کمر همت بسته‌ایم برای تخریب محیط‌زیست. مشق هر شب مسئولان هم بشود بنویسید «محیط‌زیست، بخوانید زندگی» باز کاسه همان کاسه است و آش همان آش. روز جنگل و محیط‌زیست، در تقویم محیط‌زیست، خیلی‌ها را از خواب بیدار می‌کند اما بعد از آن، همه به‌زودی به خواب عمیقی می‌روند. (همه‌اش خلاصه می‌شود در چند بنر شعار و بعد هم ختم ماجرا). آن‌قدر که هم سلامتی مردم به خطر میفتد و هم موعد مرگ جنگل‌های بلوط لرستان فرامی‌رسد.
اگر اداره محیط‌زیست لرستان، ساعتش را درست میزان نکرده تا به‌موقع از خواب بیدار شود، گناه روستاییان چیست که باید بوی مشمئزکننده زباله را تحمل کنند؟ آقایان، خودتان حاضرید چند دقیقه در این فضا تنفس کنید؟ کاش مسئولان لرستان، قبرستان زباله‌ها را به‌طور رسمی، افتتاح می‌کردند و رُبان می‌بریدند و چند عکس هم می‌گرفتند بلکه دیده می‌شد این نمای دل‌خراش. بلکه شنیده می‌شد صدای روستاییان.
اگر بی‌خبری، برایتان خوش‌خبری ست که پس میزها و صندلی‌ها بدون شما هم پابرجا هستند. اما اگر می‌دانید و اقدامی نمی‌کنید و به مردم وفا نمی‌کنید، منتظر وفا کردن مقام و پست‌تان و از همه مهم‌تر، دعای خیر مردم هم نباشید.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 51209 ساعت خبر : 9:46 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=51209
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات